Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Tematu likwidacji tramwajów podmiejskich nie ma

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-05-2017

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Tematu likwidacji tramwajów podmiejskich nie ma
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii 41 i autobus Z41.
Problemy z modernizacją łódzkiej podmiejskiej komunikacji tramwajowej wynikają z braku rozwiązań prawnych na szczeblu rządowym – przekonują władze Łodzi. Zapewniają też, że nie dążą do zamknięcia podłódzkich tras do Ozorkowa, Zgierza, Lutomierska, Konstantynowa i Pabianic. Ta ostatnia jest od kilku dni nieczynna – funkcjonuje tam zastępcza komunikacja autobusowa.

Do szerokiej dyskusji o przyszłości komunikacji tramwajowej w regionie łódzkim po raz pierwszy od czasu opublikowania listu Hanny Zdanowskiej do wójta Ksawerowa odnoszą się szerzej władze Łodzi. Jeszcze przed miesiącem we wspomnianym piśmie prezydent nakłaniała włodarzy mniejszych miast do zastąpienia komunikacji szynowej autobusami. Dziś magistrat wskazuje, że likwidacja torów w zasadzie nie jest brana pod uwagę.

Stolica regionu nie dąży do likwidacji linii 41, 43, 45 i 46

– Miasto nie zamierza likwidować podmiejskich tramwajów – zadeklarował jednoznacznie wiceprezydent Łodzi Wojciech Rosicki w liście do uczestników wtorkowej debaty zorganizowanej przez Instytut Spraw Obywatelskich INSPRO. Wskazuje on, że problemy z przeprowadzeniem modernizacji sieci wynikają głównie z braku rozwiązań prawnych, które mogłyby być przyjęte na szczeblu rządowym. Może tu chodzić m.in. o brak przepisów wykonawczych do tzw. ustawy metropolitalnej, w związku z którym pozostaje ona dokumentem martwym.

– Wierzymy jednak, że uda nam się osiągnąć wspólny cel, jakim jest budowa nowoczesnego i ekologicznego transportu wraz z modernizacją podmiejskich linii tramwajowych w aglomeracji łódzkiej – stwierdza Wojciech Rosicki. Przypomnijmy, że jeszcze w piśmie datowanym na 31 marca prezydent Hanna Zdanowska wskazywała, że komunikację spełniającą warunki nowoczesności i ekologiczności mogłyby stanowić „autobusy elektryczne poruszające się po wydzielonych pasach wraz z towarzyszącą infrastrukturą rowerową”. Miałoby to być tańszą alternatywą dla modernizacji tras tramwajowych, która „stanowi nadmierne obciążenie dla budżetów samorządowych”.

Autobusem zastępczym jeszcze wolniej niż tramwajem

Wciąż odbywają się spotkania przedstawicieli Urzędu Miasta Łodzi i okolicznych gmin, które mają pozwolić na wypracowanie realnej koncepcji remontu infrastruktury. Prace samorządowców nie doprowadziły jednak na razie do konkretnych rozwiązań. Tymczasem stan techniczny tras stale się pogarsza. Już od tygodnia zawieszone są kursy tramwaju do Pabianic, a pasażerowie niedaleko granicy Łodzi muszą przesiadać się do autobusów zastępczych.

Przystanki tramwaju skróconej linii 41 i zastępczego Z41 zorganizowano w bezpośrednim sąsiedztwie, na pętli Chocianowice-Ikea. Ruch odbywa się względnie sprawnie, ale należy zwrócić uwagę, że czas jazdy autobusu jest o kilka minut dłuższy niż tramwaju przed zawieszeniem, i to pomimo wprowadzenia w kwietniu dodatkowych ograniczeń prędkości. Utrudnieniem jest też brak dojazdu do pętli tramwajowej przy ul. Wiejskiej. Z41 zawraca bowiem kilkaset metrów wcześniej, pod pabianickim dworcem PKP.
Partner działu

Sultof

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5