Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Tak będzie wyglądała zajezdnia Chocianowice po przebudowie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Do końca 2023 roku zajezdnia tramwajowa na łódzkich Chocianowicach zostanie gruntownie zmodernizowana. Zmiany pozwolą na sprawniejszą obsługę wagonów oraz na skierowanie do zajezdni nowoczesnego taboru niskopodłogowego. Jak widać na wizualizacjach, przy okazji zostanie odtworzony historyczny wygląd elewacji.

Zarząd Inwestycji Miejskich zamierza ogłosić przetarg na modernizację i rozbudowę zajezdni jeszcze w tym roku. Otwarcie ofert przewidziano na luty 2021 r., choć zamawiający przewiduje dużą liczbę pytań i związaną z nimi możliwość przesunięć. – Liczymy, że zawarcie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac nastąpi na przełomie wiosny i lata – deklaruje wicedyrektor ZIM Renata Zatorska-Sytyk.

Zakres obejmie wymianę torowisk i sieci trakcyjnej, przebudowę układu zasilania wraz ze stacją transformatorową, remont budynków, budowę nowego układu drogowego i oświetlenia, urządzenie stanowisk do sprzątania i mycia wagonów oraz budowę nowej, dwutorowej części hali do obsługi nowych tramwajów niskopodłogowych Moderus Gamma, których na Chocianowicach ma stacjonować początkowo 30. Układ torowy zostanie zmieniony tak, by umożliwić manewrowanie wagonami bez konieczności wyjeżdżania nimi na ul. Pabianicką. Prace będą musiały zostać podzielone na etapy, by zapewnić ciągłość obsługi taboru przez cały czas inwestycji.

Umowę na projekt inwestycji podpisano w październiku ubiegłego roku. Teraz mediom przekazano przygotowane przez projektantów wizualizacje. W oczy rzuca się przywrócenie historycznego wyglądu ceglanej elewacji frontowej.

Modernizacja zajezdni i zakup wspomnianych 30 Moderusów to część programu „Tramwaj dla Łodzi”. Jego cel to poprawa jakości transportu niskoemisyjnego w mieście. W skład „Tramwaju dla Łodzi” wchodzi także modernizacja torowiska w ciągu szeregu ulic (al. Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Dąbrowskiego, Kilińskiego) i budowa dwóch nowych odcinków (al. Grohmanów i ul. Broniewskiego). Wartość wszystkich inwestycji to 660 mln zł (w tym 411 mln zł z funduszy Unii Europejskiej).

Zajezdnia Chocianowice w przyszłym roku będzie obchodziła 120. rocznicę powstania. Jest ona dziś najstarszą czynną zajezdnią w mieście. Stan obiektu przed modernizacją przedstawiają zdjęcia sprzed 4 lat.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij