Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Sześć ofert na remont wiaduktu na Dąbrowie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-09-09 16:03
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Sześć ofert na remont wiaduktu na Dąbrowie
fot. Google Street View
Zarząd Dróg i Transportu otworzył oferty w przetarg na remont jednej z estakad w ciągu ul. Dąbrowskiego. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów, które wyceniły swoje oferty na kwoty od 7,9 do 14,5 mln zł brutto.

Przedmiotem zamówienia jest remont estakady drogowej północnej w ciągu ul. Dąbrowskiego przy ul. Ossendowskiego. Obiekt prowadzi nad pętlą tramwajową i przystankiem kolejowym kolejowym Łódź Dąbrowa. – Remontowi poddane zostaną praktycznie wszystkie elementy od słupów i podpór po nawierzchnię. Prace pozwolą na dalsze użytkowanie obiektu przez najbliższe kilkanaście lat – wyjaśniał Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Jak dodawał, remont jest niezbędny także z uwagi na planowany remont ul. Przybyszewskiego, w ciągu której również znajduje się wiadukt w złym stanie technicznym.

O zamówienie ubiega się sześć firm. Najtańszą propozycję złożyła spółka Mosty z Sopotu, która zaoferowała kwotę 7,944 mln zł brutto. Strabag zaoferował 8,448 mln zł brutto, Eurovia Polska – 8,603 mln zł brutto, Larkbud – 10,355 mln zł brutto, Zakład Inżynierii Budowlanej Ador – 11,892 mln zł brutto, konsorcjum PBW Inżynieria, Dromosttor, Probudowa i Infrarail Polska – 14,495 mln zł brutto. Budżet na ten cel był określony na kwotę 7,780 mln zł brutto. Prace miałyby zostać zrealizowane do końca listopada 2020 r.

Prace nie obejmą zlokalizowanej po środku niedokończonych estakad tramwajowych, będących realizacją dalekosiężnych planów z czasów PRL, związanych z rozbudową sieci komunikacji szynowej. Wybudowano nawet przystanki nad linią kolejową z zejściami na kładkę, która prowadzić miała na również planowany przystanek kolejowy. Z planów, po latach, udało się jedynie zrealizować element kolejowy – peron oddano do użytku w 2013 r. Aktualnie Łódź nie planuje wykorzystywać wiaduktów tramwajowych ani dalszego korytarza pozostawionego po środku ulicy Dąbrowskiego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz: Trwa przetarg na przebudowę trasy tramwajowej

Przestrzeń

Zgierz: Trwa przetarg na przebudowę trasy tramwajowej

Witold Urbanowicz 06 września 2019

Pabianice zawarły umowę na modernizację linii tramwajowej

Przestrzeń

Pabianice zawarły umowę na modernizację linii tramwajowej

Kasper Fiszer 05 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5