Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódź: Start programu „TowaRower” dla przedsiębiorców

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-06-05 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Start programu „TowaRower” dla przedsiębiorców
źródło: RowerowaLodz.pl
Z okazji Światowego Dnia Roweru fundacja „Normalne Miasto – Fenomen”, Veolia oraz łódzki Urząd Miasta ogłosiły skierowany do łódzkich przedsiębiorców program dofinansowania zakupu rowerów towarowych. Dzięki programowi „#TowaRower” mogą oni liczyć na dofinansowanie przekraczające połowę wartości roweru. Na początek ogłoszono konkurs, w którym takie pojazdy na preferencyjnych warunkach może pozyskać troje zwycięzców.

– Każdy zainteresowany przedsiębiorca, który prowadzi biznes w Łodzi, może wypełnić ankietę na portalu Rowerowej Łodzi i otrzymać 50-procentowe dofinansowanie na zakup roweru. Resztę kwoty przedsiębiorca będzie spłacał w 24 nieoprocentowanych miesięcznych ratach – informuje prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański. Wysokość raty, w zależności od modelu, będzie wynosiła 399 lub 499 zł. Po spłacie ostatniej raty rowery przejdą w całości na własność użytkowników.

Samorząd, biznes i fundacja

Środki na dofinansowanie zdecydowała się przeznaczyć Veolia Energia Łódź. – Wspieramy elektromobilność i nowoczesne środki transportu. Chcemy rozwijać je także na terenie Łodzi. Już w ubiegłym roku ufundowaliśmy wraz z Urzędem Miasta 10 elektrycznych rowerów dla urzędników. Promujemy w ten sposób nowy sposób postrzegania miasta i urzędu – i nowy styl życia. Teraz chcemy przekonać do takiej filozofii także drobnych przedsiębiorców – deklaruje dyrektor ds. rozwoju VEŁ Adrian Sienicki.

Na wsparcie przedsięwzięcia zdecydował się też Urząd Miasta Łodzi. Samorząd przeznaczy na ten cel 7,5 tys. zł. Dzięki temu każdy rower kupiony ze środków programu będzie objęty dwuletnią, bezpłatną dla użytkownika opieką serwisową. – Dołączyliśmy do pilotażu po to, by w centrum miasta, gdzie problem z zanieczyszczeniem powietrza jest największy, rozwijać transport elektryczny. Mam nadzieję, że uda nam się przekonać wielu przedsiębiorców, by sukcesywnie rezygnowali z samochodów na rzecz rowerów – mówi Maciej Riemer z UMŁ.

Na razie do zdobycia w konkursie są trzy rowery Urban Arrow: jeden kompaktowy o ładowności 50 kg i dwa pełnowymiarowe (100 kg). Koszt ich zakupu – w normalnych warunkach – to w zależności od modelu od 22 tys. zł do ponad 30 tys. zł. – Wnioski zbieramy do 16 czerwca. Po zebraniu wszystkich ankiet jury wybierze 3 zwycięzców. Deklarowana rezygnacja z samochodu będzie dodatkowo punktowana. Mamy nadzieję, że na tym pilotażu się nie skończy – deklaruje Barański.

W czym rower przewyższa samochód?

Przedstawiciel dystrybutora marki w Polsce Hubert Mazur przekonuje, że rower cargo jest w wielu przypadkach niezastąpionym narzędziem pracy dla mikro i małych firm. Może sprawdzić się w usługach czy drobnym handlu – wszędzie tam, gdzie ładunek nie jest cięższy, niż 100 kg. – W codziennym funkcjonowaniu takie pojazdy mogą z powodzeniem zastąpić samochody – zachwala. – Podstawowy atut to brak konieczności stania w korkach i związanych z tym przestojów. Rower zapewnia możliwość dojazdu z ładunkiem od drzwi do drzwi. Wymaga też mniej miejsca na parkowanie – można przechowywać go nawet we wnętrzu budynku mieszkalnego. Również koszty prądu są znacznie niższe, niż paliwa do samochodu spalinowego, co z punktu widzenia firm oznacza ogromne oszczędności – wylicza zalety rowerów towarowych. Dodatkowym atutem może być lepsza rozpoznawalność – rowery można traktować też jak mobilną reklamę.

Oferowany przez firmę modele zaprojektowano specjalnie z myślą o przedsiębiorcach. – Tego rodzaju rowery są popularne w wielu krajach, takich jak Holandia, Belgia, Niemcy czy Francja. W Polsce Łódź ma szanse stać się prekursorem takiego rozwiązania i ruchu nowej mobilności. To pierwszy taki program w Polsce, dzięki któremu taki sprzęt, mimo dość wysokiej ceny, może trafić do szerszego kręgu odbiorców – podkreśla Mazur.

Przedstawiciele „Fenomenu” zwracają uwagę na paradoks: choć Polska jest w Europie drugim krajem pod względem produkcji tradycyjnych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, większość z nich trafia na eksport. Rowery towarowe nadal są w naszym kraju bardzo mało popularne. Łódzki program, jeśli zakończy się sukcesem, może zainspirować także inne samorządy, przyczyniając się do zmiany tego stanu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poczta Polska testuje rowery transportowe i melexy

Komunikacja

Poczta Polska testuje rowery transportowe i melexy

Jakub Dybalski 25 października 2018

Toronto. UPS przenosi część swoich dostaw na rowery cargo

Mobilność

Toronto. UPS przenosi część swoich dostaw na rowery cargo

Jakub Dybalski 16 listopada 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5