Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź sprowadza kolejne wagony M8C

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
03-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź sprowadza kolejne wagony M8C
fot. Roman Czubiński, 2014 r.
Cztery kolejne tramwaje dwukierunkowe M8C, kupione w niemieckim Bielefeld, dotrą wkrótce do Łodzi. Wyprodukowane w latach 80. XX wieku wagony przed wyjazdem na linię zostaną zmodernizowane, zyskując m. in. człon niskopodłogowy. MPK zapowiada wykorzystywanie ich na uruchamianych na czas inwestycji torowych liniach zastępczych.

– Cztery tramwaje M8C powinny przyjechać z Bielefeld do Łodzi w ciągu najbliższych dwóch miesięcy – informuje Piotr Wasiak z Działu Promocji MPK Łódź. Nie będą to pierwsze takie pojazdy we flocie łódzkiego przewoźnika: w roku 2013 sprowadzono 14 wagonów tego typu. Co ciekawe, początkowo była mowa o 18 egzemplarzach – obecny zakup można więc uznać za opóźnioną realizację pierwotnych planów.

Najpierw modernizacja, potem wyjazd na trasy

Inaczej, niż w roku 2013, wagony nie wyjadą jednak na linię od razu po zakupie. – Trafią one najpierw do Zakładu Techniki MPK-Łódź, gdzie przejdą gruntowną modernizację do modelu M8CN – zapowiada nasz rozmówca. Przebudowę całej czwórki zaplanowano na przyszły rok.

Prowadzone od jesieni 2014 r. modernizacje obejmują, między innymi, przebudowę członu środkowego na niskopodłogowy, zmianę aranżacji wnętrza, wymianę drzwi na odskokowo-przesuwne, zastosowanie nowych ścian czołowych oraz – co szczególnie ważne wobec problemów z dostępnością części zamiennych – wymianę aparatury elektrycznej na nową, produkowaną przez firmę Woltan. – Zamontowany zostanie system informacji pasażerskiej, klimatyzacja w kabinie motorniczego, czujniki temperatury automatycznie włączające ogrzewanie w przedziale pasażerskim i automatycznie podnoszony pantograf – uzupełnia Wasiak.

Ważną cechą wagonów po modernizacji będzie ich dwukierunkowość. Decyzja o jej utrzymaniu była podyktowana licznymi inwestycjami, trwającymi na łódzkiej sieci i ograniczającej dostępność pętli. Z drugiej strony wiele odcinków zostało w ostatnich latach zawieszonych z powodu złego stanu infrastruktury, co mocno pogorszyło elastyczność sieci, zwiększając jeszcze bardziej zapotrzebowanie na tabor z kabinami i drzwiami po obu stronach pudła.

Niecałe 70 tys. zł za wagon

Jak informuje MPK, kupione właśnie tramwaje M8C wyprodukowano w latach 1982-1983. Koszt jednego egzemplarza, wraz z transportem do Łodzi, wynosi ok. 15 tys. euro. Dotychczasowy właściciel, bielefeldzki operator komunikacji miejskiej MoBiel, zamierza zorganizować w najbliższą niedzielę ceremonię ich pożegnania dla mieszkańców i miłośników komunikacji.

Nasz rozmówca nie odpowiedział na pytanie o ewentualne plany zakupu przez MPK kolejnych używanych tramwajów. Wiadomo jedynie o planowanych w najbliższym czasie testach dwóch niskopodłogowych wagonów Variotram z Helsinek. Jeśli próby z pasażerami wypadną pomyślnie, w grę wchodzi zakup większej partii.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5