Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Śmigłego-Rydza – Dąbrowskiego ma być gotowe w maju

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2017-02-27 16:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Śmigłego-Rydza – Dąbrowskiego ma być gotowe w maju
fot. Roman Czubiński
Ekipy budowlane wróciły na największe z przebudowywanych łódzkich skrzyżowań. Z uwagi na sroższą niż w latach ubiegłym zimę prace nie mogły być kontynuowane od połowy grudnia. W ubiegłym tygodniu Zarząd Inwestycji Miejskich wysłał do wykonawcy pisma ponaglające z informacją o poprawie warunków.

Al. Śmigłego-Rydza – Dąbrowskiego to obecnie największe łódzkie skrzyżowanie w przebudowie. – Zależy nam na jego jak najszybszym ukończeniu i przywróceniu ruchu tramwajów w osi północ – południe. Mam nadzieję, że dzisiejsze wznowienie prac pozwoli na dotrzymanie wciąż obowiązujących, majowych terminów ukończenia inwestycji – deklaruje wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec.

Skrzyżowanie będzie przejezdne dla tramwajów we wszystkich czterech kierunkach, jednak ruch liniowy zostanie przywrócony tylko w trzech. Tory w kierunku zachodnim, w stronę Placu Niepodległości, będą nadal wyłączone z ruchu: wkrótce rozpocznie się przebudowa dalszego odcinka ul. Dąbrowskiego między al. Śmigłego-Rydza a Rzgowską, władze miasta oceniły więc odwieszanie ruchu na tak krótki czas jako bezcelowe.

Przypomnijmy: pierwotnym terminem ukończenia pierwszego etapu przebudowy miał być 14 października ubiegłego roku, całość zaś planowano oddać do użytku do końca lutego. Na przeszkodzie stanęła najpierw nowelizacja Prawa Zamówień Publicznych, potem problemy z podwykonawcami, a następnie – niespodzianki znajdowane pod jezdnią. – Były to instalacje nieuwzględniane na dostępnych mapach. W niejednym przypadku nie był nawet znany ich gestor, którego trzeba było dopiero ustalić, Każda taka sytuacja powodowała kilkudniowy przestój, podczas którego problemy rozwiązywano na bieżąco – tłumaczy Mikołajec.

Nie bez znaczenia była także pogoda. – Zima była wyjątkowo ciężka, zwłaszcza w porównaniu z dwoma poprzednimi sezonami. Prace przy budowie Trasy W-Z i dworca Łódź Fabryczna mogły być prowadzone praktycznie bez przerwy. W tym przypadku nie mieliśmy tyle szczęścia – dodaje wiceprezydent Łodzi Wojciech Rosicki. Termin, który ustalono z wykonawcą w grudniu, przewidywał już jednak wstrzymanie prac do końca lutego. Nie ma więc przesłanek do przesuwania daty końcowej ze względu na warunki pogodowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ksawerów poparł działania Pabianic ws. tramwaju

Komunikacja

Ksawerów poparł działania Pabianic ws. tramwaju

Kasper Fiszer 23 lutego 2017

Pabianice: Tramwaj zwolni 1 marca

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj zwolni 1 marca

Kasper Fiszer 21 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5