Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Remont Północnej bez krańcówki dalej (tak samo) drogi

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-07-23 13:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Remont Północnej bez krańcówki dalej (tak samo) drogi
mat. UM Łódź
Nowy przetarg na przebudowę układu drogowo-torowego w ciągu Ogrodowej i Północnej – z ograniczeniem zakresu robót i zrezygnowaniem z robót torowych na krańcówce tramwajowej – nie przyniósł oczekiwanego obniżenia cen. Jedyny efekt nowego przetargu jest taki, że za te same pieniądze Łódź otrzyma znacznie mniej niż ostatnio. Nawet oferta konsorcjum z udziałem spółki miejskiej istotnie przewyższa skromny budżet zamawiającego. W postępowaniu przewidziano jednak jeszcze aukcję elektroniczną w kryterium ceny, co wpłynie na obniżenie cen.

Przedmiotem nowego przetargu jest rozbudowa układu drogowo-torowego w ciągu ulic Ogrodowa – Północna na odc. od ul. Zachodniej do ul. Franciszkańskiej. W ramach prac, obejmujących 650-metrowy odcinek torowiska, przewidziano m.in. nową relację skrętną południe-wschód na skrzyżowaniu z Nowomiejską, umożliwiająca przejazd w obu stronach między pl. Wolności a pętlą tramwajową Północna. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych do 20% wartości zamówienia podstawowego.

To już kolejny przetarg na roboty. W poprzednim ceny znacząco przewyższały budżet. Wystartowało pięć podmiotów z kwotami od 47,6 mln zł do 78,8 mln zł, podczas gdy zamawiający planował przeznaczyć na to zadanie niespełna 23 mln zł. Postępowanie zostało w marcu unieważnione. Aby zmniejszyć wysokość ofert, zamawiający ograniczył zakres prac. Z projektu – w zakresie krańcówki tramwajowej – wyłączono roboty torowe, nasadzenia zieleni, przyłącza odwodnienia i instalacje odwodnienia torowiska. Zakres robót torowych obejmować jedynie będzie wjazd i wyjazd z pętli w celu dowiązania do zaprojektowanego układu drogowo-torowego w ciągu Północnej. Przeprojektowania będzie wymagała nowa sieć trakcyjna na krańcówce.

Dzisiaj (23 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć firm. Torpol wycenił prace na 56,184 mln zł, Trakcja na 58,829 mln zł, konsorcjum firm Kral, MPK-Łódź, Kral i Art in Energy – 60,546 mln zł, ZUE – 61,281 mln zł, Strabag – 71,577 mln zł.

Budżet na ten ce wynosi 24,455 mln zł brutto. W postępowaniu zastosowana zostanie aukcja elektroniczna w kryterium ceny, co wpłynie na zmniejszenie cen, choć trudno oczekiwać, by te spadły do poziomu kosztorysu zamawiającego. Jeśli Łódź zdecyduje się dopłacić, to o wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja i rękojmia (30%) oraz aspekty społeczne – zatrudnienie osób bezrobotnych (10%).Na realizację zadania przeznaczono 24 miesiące.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5