Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Łódź: Remont małej ulicy, utrudnienia w aglomeracji

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2014-02-21 10:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Remont małej ulicy, utrudnienia w aglomeracji
fot. KF
W środę rozpoczął się remont Rojnej – niewielkiej ulicy w sercu Teofilowa, blokowiska na obrzeżach miasta. Zamknięcie z pozoru istotnej jedynie lokalnie drogi spowodowało utrudnienia w skali miasta. Bardziej uciążliwy jest też dojazd do podłódzkiego Aleksandrowa i do Zgierza.

Teofilów to duże osiedle mieszkaniowo-przemysłowe w północno-zachodniej części Łodzi. Najważniejsze ulice zapewniające komunikację wewnątrz tego obszaru to Aleksandrowska, dwupasmowa arteria będąca też trasą wylotową w kierunku Aleksandrowa Łódzkiego, i równoległa do niej Rojna. Pierwsza oddziela wieżowce od terenów fabrycznych, druga dzieli na pół blokowisko i sąsiadujące z nim skupisko domków. Aleksandrowska obsługiwana jest przez kilka linii tramwajowych, na Rojną wjeżdżają za to liczne linie autobusowe.

Osiem miesięcy stania w korku

W połowie tygodnia drogowcy rozpoczęli modernizację Rojnej pomiędzy Kaczeńcową a Rydzową. To środkowy z trzech odcinków ulicy przewidzianych do generalnego remontu (prace na pierwszym z nich – za Rydzową – zakończyły się już w zeszłym roku). Cała inwestycja pochłonie ponad 20 mln zł i ma zakończyć się w październiku.

Aż do wtedy potrwają utrudnienia związane z koniecznością objechania zamkniętego fragmentu. Pierwsze dni zmienionej organizacji ruchu pokazały, że ich skala jest zaskakująco duża. Sąsiadujące z Rojną ciasne uliczki przystosowane raczej do ruchu osiedlowego z trudem przejmują wzmożony potok aut. Korki tworzą się już przy wjeździe na osiedle. Utykają w nich autobusy – w tym linii podmiejskiej i linii, która biegnie przez całe miasto i stale charakteryzuje się bardzo wysoką frekwencją, a teraz dodatkowo przejęła część pasażerów remontowanej trasy W-Z w centrum Łodzi.

Teofilów stoi, Widzew czeka

Najtrudniejsza sytuacja panuje na osiedlowej ul. Grabieniec, na którą skierowane zostały autobusy pięciu linii (i dodatkowo dwóch nocnych). Aby wjechać na nią od strony miasta, należy na skraju osiedla skręcić na ruchliwym skrzyżowaniu z Aleksandrowskiej w Traktorową przecinając przeciwległy pas ruchu, a następnie – po ok. 50 m – ponownie skręcić na ciasnym łuku w Grabieniec. Tuż za skrętem ulokowano tymczasowy przystanek autobusowy. Tworzący się tam zator uniemożliwia wjazd kolejnym pojazdom stojącym na Traktorowej, co z kolei przenosi korek jeszcze na wylotową ul. Aleksandrowską.

Duże opóźnienia notują więc autobusy kilku linii, w tym dwóch najważniejszych – 96 jadącej tu z Widzewa i 78 do Aleksandrowa Łódzkiego. Zwłaszcza w godzinach szczytu w korkach doganiają się kolejne brygady – ruch jest nie tylko niepunktualny, ale i nierównomierny. Problemy mają więc nie tylko teofilanie, ale i mieszkańcy skrajnie odległych dzielnic, dla których 96 to podstawowy środek transportu do centrum. Zaburzona jest też komunikacja najważniejszą z kilku linii do Aleksandrowa, który stanowi w pewnej mierze łódzką „sypialnię”. Nie zdecydowano się bowiem – nawet na czas utrudnień – na wydzielenie kursów aleksandrowskich i puszczenie ich bezpośrednio ul. Aleksandrowską bez kluczenia po zakorkowanym Teofilowie.

Do autobusu pomiędzy samochodami

Problemy dodatkowo potęguje umiejscowienie kilku przystanków tymczasowych, które zorganizowano w zatokach służących dotychczas jako parkingi. Przyzwyczajenie kierowców połączone z wyjątkowo trudną sytuacją parkingową osiedla powoduje, że zatoki są zastawiane przez samochody, co wymusza wymianę pasażerów w jezdni, a to blokuje ruch i dodatkowo wydłuża czas odprawy (pasażerowie muszą wykonać slalom między autami, by dojść do drzwi).

Należy przyznać, że trudno byłoby ułożyć inny objazd dla Rojnej – jedyną opcją alternatywną wydaje się skierowanie autobusów szeroką ul. Aleksandrowską, co z jednej strony z pewnością poprawiłoby płynność komunikacji, ale z drugiej bardzo mocno oderwałoby linie od ich stałej trasy. Nie zmniejsza to jednak w niczym skali utrudnień, jakie czekają na łodzian przez niemal cały 2014 rok, a dodatkowo nakładają się na niewygody spowodowane innymi dużymi inwestycjami w mieście. Dotyczy to przede wszystkim linii 96, która właśnie przestała być jednym z nielicznych względnie pewnych połączeń wschodu z zachodem Łodzi.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Legnica przebudowuje drogi

Prawo & Finanse

Legnica przebudowuje drogi

Edyta Wsół 27 marca 2014

Łódź: Władze miasta przedstawiły projekt Studium Transportowego

Prawo & Finanse

Łódź: Władze miasta przedstawiły projekt Studium Transportowego

Roman Czubiński 10 lutego 2014

Łódź: Teofilów zaasfaltowany

Przestrzeń

Łódź: Teofilów zaasfaltowany

Kasper Fiszer 15 stycznia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5