Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź rekomendowała PKP zmianę położenia Dworca Kaliskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-09-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź rekomendowała PKP zmianę położenia Dworca Kaliskiego
fot. Kasper FiszerDworzec Łódź Kaliska
Łódzki samorząd proponował Polskim Kolejom Państwowym przeniesienie budynku dworca Łódź Kaliska w stronę al. Bandurskiego, a więc bliżej przystanków tramwajowych ważnej miejskiej magistrali W – Z. Wówczas pętla autobusowa mogłaby zostać przeniesiona w rejon stadionu ŁKS-u. Koncepcja ta nie doczeka się jednak realizacji.

Od kilku miesięcy trwa przebudowa stacji Łódź Kaliska prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Równolegle trwają przygotowania do modernizacji budynku dworcowego, którą będą prowadzić Polskie Koleje Państwowe. Niedawno spółka ta ogłosiła przetarg na projekt robót.

Miasto: można było przybliżyć dworzec do tramwaju

Przebudowa ma objąć także należące do PKP tereny wokół dworca, w tym duży plac przed budynkiem. Od kilku lat jest on wykorzystywany jako pętla autobusów miejskich, która została przeniesiona tam po przekazaniu pobliskiego dworca komunikacji miejskiej spółce PKS Łódź i przekształceniu go w dworzec dalekobieżny. Inwestycja będzie mieć więc znaczący wpływ na funkcjonowanie transportu publicznego w aglomeracji.

Łódzki samorząd nie jest jednak zadowolony z podstawowych założeń przyjętych przez właściciela terenu. Ten konsultował z władzami Łodzi swoje priorytety, ale zdaniem urzędu miasta nie uwzględnił propozycji magistratu. – Naszą rekomendacją było przybliżenie budynku dworca do al. Bandurskiego – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Samorządowa koncepcja wydaje się znacznie droższa

Tłumaczy on, że pomogłoby to lepiej zintegrować kolej z komunikacją miejską. Jeśli miejska koncepcja doczekałaby się realizacji, rozważane było przeniesienie krańca na drugą stronę stacji – w rejon stadionu Łódzkiego Klubu Sportowego przy al Unii Lubelskiej. – Obecna wersja to decyzja Polskich Kolei Państwowych – stwierdza nasz rozmówca.

Trudno jednak nie zauważyć, że propozycja Urzędu Miasta Łodzi znacznie – być może wielokrotnie – zwiększyłaby koszty inwestycji. Wymagałaby bowiem najprawdopodobniej zburzenia istniejącego dworca i budowy od podstaw nowego budynku. Być może wiązałoby się to również ze zmianami w układzie torowym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Przestrzeń

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Przestrzeń

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Przestrzeń

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Przestrzeń

Łódź Kaliska: Odprawa podróżnych w kontenerach

Przestrzeń

Zobacz również:

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Przestrzeń

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Przestrzeń

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Przestrzeń

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Przestrzeń

Łódź Kaliska: Odprawa podróżnych w kontenerach

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5