Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź pyta o Franciszkańską. Czy tory tramwajowe zostaną wydzielone?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Łódź

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź pyta o Franciszkańską. Czy tory tramwajowe zostaną wydzielone?
fot. UM Łódź
To będzie pierwsza inwestycja w Łodzi współtworzona z mieszkańcami aż w takim stopniu. Już na etapie przygotowania projektu będą zgłaszali wykonawcy swoje opinie i sugestie co do tego, jak ulica Franciszkańska ma wyglądać po przebudowie.

Odcinek ul. Franciszkańskiej między ul. Północną i ul. Wojska Polskiego jest może krótki, ale kluczowy dla komunikacji tramwajowej między Bałutami i centrum. W tej chwili jego wyloty to dwa place budowy, bo zarówno ul. Wojska Polskiego, jak i ul. Północna są przebudowywane. Obie mają gruntownie wymienianą infrastrukturę – od chodników przez jezdnie po torowisko. Aż się prosi, aby znajdująca się pomiędzy nimi część ul. Franciszkańskiej również została wyremontowana.

– Mamy przygotowaną wstępną koncepcję przebudowy ulicy. Jej główne założenia to przede wszystkim oddzielenie torowiska od jezdni na odcinku między ul. Wolborską i ul. Północną oraz budowa całkowicie separowanego przystanku przy skrzyżowaniu z ul. Północną. Chcemy, aby piesi mogli spokojnie i bezpiecznie wsiadać do tramwaju, a tramwaje nie stały w korkach razem z samochodami, wzajemnie się blokując – mówi Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.

Kolejną propozycją jest wydzielenie torowiska na drugim odcinku, gdzie szerokość ulicy na to pozwala – przed Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, na odcinku do ul. Bojowników Getta Warszawskiego. Tutaj na środku jezdni powstałoby zielone torowisko, a przestrzeń przed RCKiK zostałaby wykorzystana pod nasadzenia drzew.

W ramach inwestycji przebudowany ma być także wodociąg. – Jego awarie regularnie wstrzymywały ruch tramwajowy – mówi Sobieraj.

Koncepcja to wstęp do przygotowania projektu przebudowy ulicy, a konkretniej – do opracowania tzw. programu funkcjonalno-użytkowego. Tutaj pojawi się nowość. Po raz pierwszy już na tym etapie zostaną zaangażowani do współpracy mieszkańcy. Wykonawca będzie miał obowiązek zasięgnąć ich opinii oraz uwzględnić potrzeby.

Uwagi mogą dotyczyć wszystkiego – przebiegu dróg rowerowych, kształtu chodnika, nasadzeń, małej architektury czy wręcz kluczowych założeń samej przebudowy. Niebawem miasto ogłosi przetarg na przygotowanie PFU i wymóg konsultacji będzie tam twardym warunkiem. Na koniec 2023 r. miasto planuje rozpocząć poszukiwania wykonawcy w trybie „zaprojektuj-wybuduj”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5