Od 22 sierpnia w centrum Łodzi zmieni się organizacja ruchu na dwóch ulicach. Ruch w obu kierunkach zostanie dopuszczony na jednokierunkowych dotąd odcinkach Wólczańskiej i 6 Sierpnia. Jest to element przygotowań do zbliżającego się zamknięcia jednego z najważniejszych skrzyżowań na czas budowy podziemnego przystanku kolejowego.
Zmiany obejmą odcinek Wólczańskiej od al. Mickiewicza do Więckowskiego i na 6 Sierpnia od Wólczańskiej do Żeligowskiego. Tym samym zdecydowana większość długości tych ulic stanie się dostępna do jazdy w obu kierunkach. Dostosowanie sygnalizacji świetlnej i znaków do ruchu dwukierunkowego rozpocznie się za kilka dni. Zmianie ulegnie też w niektórych miejscach układ miejsc parkingowych (np. parkowanie na Wólczańskiej zostanie przeniesione częściowo na chodnik).
Według władz Łodzi nowa organizacja ruchu ułatwi przejazd przez centrum. Będzie to miało duże znaczenie wobec zbliżającej się budowy podziemnego
przystanku kolejowego Łódź Śródmieście w łódzkim
tunelu średnicowym, która będzie wymagała rozkopania całego skrzyżowania al. Kościuszki – Zachodnia – Zielona wraz z przyległymi odcinkami ulic. – Nowa organizacja ruchu na Wólczańskiej i 6 Sierpnia pozwoli na rozłożenie ruchu oraz da alternatywę kierowcom w kontekście budowy tunelu i zamknięcia al. Kościuszki – mówi dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju Urzędu Miasta Robert Kolczyński. Jak dodaje, wprowadzona latem 2013 r. podobna zmiana na równoległej ul. Sienkiewicza sprawdziła się.
Elastyczność układu komunikacyjnego centrum Łodzi mają poprawić także nowe relacje skrętne. Na skrzyżowaniu Wólczańska – al. Mickiewicza, jadąc od południa, będzie można skręcić na zachód, w kierunku Retkini. Dotychczas istniała tam tylko możliwość skrętu w prawo. – Wraz z nową organizacją ruchu pojawią się też bezpieczniejsze przejścia dla pieszych z azylami [oraz] pasy rozdziału wskazujące poszczególne kierunki, które również zasygnalizują, że ruch odbywa się w obu kierunkach – czytamy w komunikacie władz Łodzi. Zapowiedziano też wyznaczenie w niektórych miejscach śluz rowerowych.