Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Przybyszewskiego – początek rozbiórki pierwszego wiaduktu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
18-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczęły się prace rozbiórkowe pierwszego z trzech wiaduktów w ciągu ul. Przybyszewskiego nad torami kolejowymi. Obiekt zostanie zastąpiony nową przeprawą, po czym ten sam cykl przejdzie druga nitka drogowa i położona między nimi tramwajowa. Wykonawca ma niewiele czasu: wszystkie trzy wiadukty muszą być gotowe do końca 2023 r.

Pochodzące z końca lat 70. XX wieku wiadukty są w tak złym stanie technicznym, że od ponad dwóch lat nie mogą jeździć po nich nawet miejskie autobusy. Z tego powodu na czynnym jeszcze drogowym wiadukcie południowym nie wyznaczono pasów ruchu w dwóch kierunkach – kierowcy jadący na zachód muszą korzystać z objazdów. Najbliższe ulice, którymi można przekroczyć linię kolejową 540, to Dąbrowskiego na południu i al. Piłsudskiego na północy. Przez cały czas z torowiska na osobnej nitce wiaduktu mogą natomiast korzystać tramwaje.

Prace rozbiórkowe rozpoczęły się dziś od sfrezowania wierzchniej warstwy asfaltu. Gdy na miejscu rozebranej przeprawy zostanie wybudowany nowy wiadukt, przejmie on ruch samochodowy. Wówczas pracownicy wykonawcy zaczną wyburzać kolejne nitki przeprawy. Całość skomplikowanej inwestycji musi zakończyć się przed upływem roku 2023. Tak krótki termin został wymuszony przez wymogi dotyczące rozliczenia funduszy unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego, które miastu udało się pozyskać. Bez wsparcia Unii Europejskiej (102 mln zł) odbudowa sypiących się wiaduktów byłaby niemożliwa lub bardzo utrudniona.

Częścią tego samego projektu unijnego będzie przebudowa na pas autobusowo-tramwajowy torów na odcinku do ul. Lodowej oraz położonej przy niej pętli Cmentarz Zarzew. Całości dopełni modernizacja torowiska w innej części ul. Przybyszewskiego – między Placem Reymonta a posesją nr 42 (tuż przed skrzyżowaniem z ul. Kilińskiego).

Pod wiaduktem ma powstać w przyszłości przystanek kolejowy Łódź Zarzew, który wraz z przystankami na wiadukcie ma stworzyć węzeł przesiadkowy. Co ciekawe, plany budowy przystanku istniały już w latach 70. – świadczy o tym sposób zaprojektowania wyburzanych właśnie wiaduktów, między innymi pozostawienie miejsc na zejścia na perony kolejowe, a nawet wybudowanie na zapas wsporników dla nigdy niepowstałych schodów.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5