Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Przetarg na przebudowę początku ul. Przybyszewskiego

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-01-05 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Przetarg na przebudowę początku ul. Przybyszewskiego
By Maciek Szostek - Praca własna, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Ogłoszono przetarg na przebudowę ul. Przybyszewskiego w Łodzi między Placem Reymonta a ul. Kilińskiego. Wbrew wcześniejszym planom inwestycja będzie realizowana oddzielnie od wiaduktów w ciągu tej samej ulicy. Przebudowa ma zakończyć się w najbliższych trzech latach.

Zakres przebudowy zaczyna się przy wyjeździe z Placu Reymonta (na którym torowisko wymieniono w roku 2008 podczas modernizacji tzw. Łódzkiego Tramwaju Regionalnego), a kończy na wysokości posesji Przybyszewskiego 42 w pobliżu skrzyżowania z Kilińskiego. Samo skrzyżowanie ma być zmodernizowane w ramach osobnego zadania, wchodzącego w skład programu inwestycyjnego „Tramwaj dla Łodzi”. Według zapewnień władz Łodzi będące od lat w złym stanie ważne skrzyżowanie ma zostać potraktowane priorytetowo. Może to oznaczać, że prace na nim rozpoczną się wcześniej.

Zamówienie dla ul. Przybyszewskiego w trybie „projektuj i buduj” podzielono na dwa zadania. Pierwsze (przebudowa jezdni, torowiska i elementów towarzyszących) wchodzi w zakres kompetencji Zarządu Inwestycji Miejskich. Drugie obejmuje sieć wodociągową z przyłączami, zarządzane przez Łódzką Spółkę Infrastrukturalną. Właśnie ŁSI, nietypowo jak na Łódź, powierzono ogłoszenie całego przetargu na wspólną inwestycję.

Zakres prac – oprócz samej kompleksowej wymiany nawierzchni drogowej i torowej oraz sieci trakcyjnej – obejmuje przebudowę oświetlenia, usunięcie kolizji z sieciami podziemnymi, przebudowę odwodnienia, wykonanie inwentaryzacji i koncepcji zieleni, a także dobór mebli miejskich. Na przystankach, na których dziś pasażerowie muszą wysiadać bezpośrednio na jezdnię, mają pojawić się perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

60% punktów w postępowaniu można uzyskać za cenę oferty. Pozostałe 40% stanowi kryterium jakości (długość okresu gwarancji i rękojmi na roboty budowlane). Oferty można składać do 8 lutego.

Poprzedni, ogłoszony przez ZIM przetarg łączył wykonanie przebudowy jezdni i torowiska ze zburzeniem i budową od nowa położonych o kilka kilometrów dalej wiaduktów nad torami kolejowymi. Wykonawcy nie udało się jednak wybrać. Mimo prób nie udało się też na razie pozyskać na przedsięwzięcie funduszy unijnych. Według szacunków z lata ubiegłego roku łączny koszt obu inwestycji miał wynosić 163,5 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź rozpisuje przetarg na remont tramwaju na Wojska Polskiego

Przestrzeń

Łódź rozpisuje przetarg na remont tramwaju na Wojska Polskiego

Witold Urbanowicz 30 grudnia 2020

Łódź: Rusza przetarg na zajezdnię Chocianowice

Przestrzeń

Łódź: Rusza przetarg na zajezdnię Chocianowice

Witold Urbanowicz 28 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5