Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź przebuduje i wydłuży tramwaj na Wojska Polskiego. Przetarg na projekt

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-11-29 11:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź przebuduje i wydłuży tramwaj na Wojska Polskiego. Przetarg na projekt
fot. Aktron, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Łódź przygotowuje się do realizacji kolejnego projektu unijnego. Ruszył właśnie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy linii tramwajowej w ciągu ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej wraz z jej wydłużeniem w rejon przystanku ŁKA Łódź-Marysin.

Przedmiotem przetargu jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy i przebudowy linii tramwajowej w ul. Wojska Polskiego na odcinku od ul. Franciszkańskiej do ul. Strykowskiej wraz z przebudową układu drogowego i niezbędnej infrastruktury. Elementem inwestycji jest też budowa połączenia tramwajowego wzdłuż ul. Strykowskiej do przystanku ŁKA Łódź-Marysin wraz z przebudową wodociągów w ul. Wojska Polskiego oraz w skrzyżowaniach objętych przebudową układu drogowego. Zamówienie podzielone jest na dwa zadania – oddzielnie dla zakresu przypadającego na Zarząd Inwestycji Miejskich (przebudowa i budowa linii tramwajowej) oraz Łódzką Spółkę Infrastrukturalną (prace wodociągowe).

Obecnie torowisko tramwajowe na odcinku pomiędzy Franciszkańską a Zielną jest poprowadzone w jezdni. W wyniku inwestycji zostanie ono wydzielone po południowej stronie jezdni, następnie za Zielną przejdzie na północną stronę ulicy. Przystanki tramwajowe przewidziano na wylotach skrzyżowania z Marynarską, następnie po wschodniej stronie skrzyżowania z Głowackiego, po zachodniej stronie skrzyżowania z ul. Sporną oraz w rejonie skrzyżowania z al. Grzegorza Palki i Strykowską. Linia tramwajowa zostanie wydłużona o kilkaset metrów. Torowisko przejdzie pod jezdnią ul. Inflanckiej. Przystanki tramwajowe znajdą się pod wiaduktem i zostaną skomunikowane z przystankiem kolejowym. Za nimi znajdzie się pętla techniczna z trzema torami (jeden główny i dwa odstawcze).

Termin składania ofert mija 3 stycznia. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie zawodowe projektanta branży drogowej (20%) i doświadczenie zawodowe projektanta branży wod.-kan. (20%). Na realizację dokumentacji projektowej dla części tramwajowej wraz ze złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę przeznaczono 12 miesięcy. Na dokumentację w zakresie prac wodociągowych przeznaczono o trzy miesiące dłużej, przy czym w tym zadaniu wykonawca sprawować będzie również nadzór autorski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Przebudowa pętli Północna bez umowy

Przestrzeń

Łódź: Przebudowa pętli Północna bez umowy

Witold Urbanowicz 09 listopada 2018

Łódź projektuje przebudowę kilku tras tramwajowych i budowę dwóch nowych

Przestrzeń

Łódź projektuje przebudowę kilku tras tramwajowych i budowę dwóch nowych

Witold Urbanowicz 16 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5