Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Prywatny przewoźnik znika z ostatniej linii

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2016-12-31 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Prywatny przewoźnik znika z ostatniej linii
Autobus firmy KOROfot. Roman Czubiński
Jedyna w Łodzi linia publicznego lokalnego transportu zbiorowego obsługiwana przez prywatnego przewoźnika przechodzi pod skrzydła MPK. Od Nowego Roku z linii 58 z wariantami znikną autobusy zgierskiej firmy KORO. Wygasa właśnie ważność zawartej w 1991 r. umowy na obsługę linii, a jej przedłużenie w dotychczasowej formie uniemożliwia zawarta przez władze Łodzi i MPK umowa powierzeniowa.

Podstawowy wariant linii 58 łączy dworzec Łódź Fabryczna (do niedawna pętla znajdowała się nieco dalej od ścisłego centrum, na Placu Dąbrowskiego) z osiedlem Stoki. Wariant 58A to wersja skrócona, zawracająca na pętli ulicznej wokół szpitala Centrum Kilniczno-Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego. Co ciekawe, to samo oznaczenie 58A noszą jednak kursy… wydłużone na pętlę Janów (rozróżnienie jest widoczne tylko w rozkładzie jazdy). Na linii, tak samo jak na trasach obsługiwanych przez MPK, obowiązuje taryfa biletowa lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi.

Mieszkańcy: MPK to gorszy standard

Zmianie przewoźnika od jesieni sprzeciwiają się radni Rady Osiedla Śródmieście Wschód. – Uważamy, że obecny przewoźnik – firma KORO – bardzo dobrze sprawdza się w obsłudze tej linii – mówi radna Marianna Skrobiszewska. – Autobusy jeżdżą punktualnie, a kierowców cechuje bardzo wysoki poziom kultury. Nawet w przypadku awarii natychmiast są podstawiane pojazdy zastępcze – argumentuje. Jak twierdzi, protestujący zasięgnęli opinii pracowników Centrum Kliniczno-Dydaktycznego, którzy również są zadowoleni z usług KORO. – MPK nie będzie w stanie zapewnić nam równie wysokiego poziomu usług – podsumowuje Skrobiszewska. Co ciekawe, na wyrażaną przez mieszkańców opinię nie wpłynęła wyraźnie gorsza jakość taboru (KORO eksploatuje używane, ok. 20-letnie Mercedesy i MANy sprowadzone z Niemiec. Wiele z nich jest pojazdami wysokopodłogowymi, których w taborze MPK – poza przegubowymi Mercedesami Conecto – już nie ma).

Rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski twierdzi tymczasem, że obecny przewoźnik… nie starał się o powierzenie mu dalszej obsługi. – Nie otrzymaliśmy żadnego oficjalnego pisma od przedstawicieli firmy KORO w sprawie przedłużenia obowiązywania umowy – twierdzi. Nie udało nam się zweryfikować tej informacji, ponieważ szefowie KORO nie odpowiadali na wielokrotnie ponawiane prośby o kontakt. Z tego samego powodu nie znamy planów co do przyszłości firmy.

Rzecznik dodaje, że umowa powierzeniowa pozwala wprawdzie na zaangażowanie KORO jako podwykonawcy MPK na linii 58, jednak już jesienią tego roku, kiedy protestujący mieszkańcy przyszli na posiedzenie komisji transportowej łódzkiej Rady Miejskiej, na takie rozwiązanie było za późno.

ZDiT: Za późno na zmiany

– ZDiT nie poinformował nas o jeszcze jednej, poza przetargiem, istniejącej drodze prawnej – twierdzi śródmiejska radna. Chodzi o powierzenie bezpośrednie. – Łodzianie powinni zostać o tym dokładnie poinformowani. Mieszkańcy Stoków i pobliskich osiedli zorganizowali nawet społeczny komitet w obronie KORO na linii 58. W tej sytuacji ZDiT powinien wziąć pod uwagę opinię zainteresowanych stron – mówi Skrobiszewska. Jak dotąd nie odnotowano jednak protestów w obronie KORO.

Według rzecznika ZDiT pracownicy Zarządu nie mieli obowiązku udzielania mieszkańcom takiej informacji. – ZDiT nie planuje zawieszenia połączenia obecnie realizowanego przez firmę KORO. Od pierwszego stycznia obsługę przejmie MPK-Łódź i będzie realizować kursy na obecnych kierunkach i częstotliwości – zapowiada. Poprawki w stosunku do obecnego rozkładu jazdy mają być niewielkie (uwzględniając także rozkład sprzed niedawnego otwarcia dworca Łódź Fabryczna) i dotyczyć głównie dni wolnych od pracy. – Będziemy również podejmować dalsze kroki w celu polepszenia obsługi komunikacyjnej rejonów, po których obecnie kursuje linia 58/58A – zapowiada Andrzejewski.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Mniej tramwajów przy Fabrycznym

Komunikacja

Łódź: Mniej tramwajów przy Fabrycznym

Roman Czubiński 16 grudnia 2016

Łódź: Nocny tramwaj podmiejski zostanie utrzymany

Komunikacja

Łódź: Nocny tramwaj podmiejski zostanie utrzymany

Kasper Fiszer 14 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS