Dwudziestu pracowników łódzkiego MPK będzie odtąd pracować w... Bolechowie. MPK delegowało ich do fabryki Solarisa, który w związku z dużą liczbą przyjętych zamówień potrzebuje większej niż zwykle liczby pracowników. Żaden z autobusów montowanych przez łodzian nie trafi jednak do Łodzi.
Łódzki przewoźnik miejski kontynuuje dość nietypową współpracę z producentem autobusów i tramwajów Solaris. Z inicjatywy producenta taboru MPK oddeleguje bowiem do zakładów w Bolechowie pracowników swojego Zakładu Techniki, którzy będą pracować tam przy montażu autobusów. Będzie to drugi taki przypadek w historii Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.
Pracownicy wrócą do Łodzi z nowymi kompetencjami – Pierwsza, sześcioosobowa grupa pracowników Zakładu Techniki wyjechała do Bolechowa w marcu i pracowała tam przez trzy miesiące – mówi Jolanta Baranowska, inspektor w Biurze Rzecznika Prasowego i Nowych Mediów Urzędu Miasta Łodzi. – Teraz w Solarisie rozpocznie pracę aż 20 elektryków i mechaników pojazdów zatrudnionych w Zakładzie Techniki MPK – Łódź – zapowiada. Wszyscy będą tam pracować do końca tego roku. Jak dodaje, delegacja istotnie przełoży się na poziom wypłat, bo pracownikom będą należeć się diety, otrzymają oni także premie.
Wszyscy łodzianie, którzy będą pracować przez najbliższe miesiące pod Poznaniem, zgłosili się sami „na ochotnika”. Łódzki samorząd, który pozostaje właścicielem MPK, liczy, że delegacja pomoże mechanikom i elektrykom w zdobyciu nowych umiejętności, będą bowiem montować autobusy, w tym elektryczne. – Do tej pory pracowali oni tylko przy modernizacjach i naprawach tramwajów – mówi przedstawicielka Urzędu Miasta Łodzi. Żaden z autobusów montowanych przez łodzian nie trafi jednak do MPK. Zakontraktowane już pojazdy do końca roku nie będą bowiem na tym etapie produkcji
W Łodzi remonty tramwajów bez opóźnieńZaangażowanie łódzkich pracowników do montażu autobusów w fabryce Solarisa ma nie wpłynąć na założony grafik remontów własnych wagonów tramwajowych MPK. – Niemal zakończyły się już
modernizacje wagonów 805Na. Do generalnego remontu pozostał już tylko jeden wagon, który ma być gotowy na początku 2019 r. – wskazuje bowiem Jolanta Baranowska.
Nasza rozmówczyni potwierdza wcześniejsze informacje dotyczące planów ZT MPK na najbliższy czas. Po zakończeniu prac nad wagonami produkcji chorzowskiego Konstalu jednostka ma zająć się przede wszystkim pojazdami serii NF6D sprowadzanymi aktualnie z Bielefeld. Jak wcześniej wskazywała rzecznik prasowy miejskiej spółki,
w przyszłym roku rozpoczną się ich modernizacje, ale wcześniej prowadzone będą prace dostosowawcze pozwalające na eksploatację używanych tramwajów na łódzkiej sieci.