Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Powrót tramwaju na Przybyszewskiego

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Powrót tramwaju na Przybyszewskiego
Roman Czubiński
W niedzielę 1 września, po blisko 10 miesiącach, tramwaje linii 3 na Widzewie powrócą na stałą trasę. Zakończy się przebudowa linii w ul. Przybyszewskiego na odcinku od Lodowej do Al. Śmigłego-Rydza. Oprócz wymiany torowiska i sieci trakcyjnej wprowadzono szereg zmian w infrastrukturze.

I tak: przystanki zostały przystosowane do wspólnego wykorzystywania przez tramwaje i autobusy. Pas autobusowo-tramwajowy sięga od Śmigłego-Rydza do Lodowej z wyłączeniem wiaduktu nad torami linii kolejowej nr 540, który po 2015 r. ma zostać wyburzony. Na podwyższonych (niestety, nie do poziomu wejść w wagonach niskopodłogowych) peronach zostaną zamontowane elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, znane m. in. z ul. Puszkina i Łagiewnickiej (także na trasie "trójki"). Na całej trasie zamontowano nową, łańcuchową sieć jezdną, jedynie na wspomnianym wiadukcie wykorzystując stare słupy trakcyjne.

Najpoważniejszą zmianą jest jednak dobudowanie łuku relacji południe-wschód na skrzyżowaniu Przybyszewskiego z ul. Lodową. Umożliwi to tramwajom jadącym od strony osiedla Widzew Wschód zawracanie na pętli Lodowa. Dzięki temu rosną szanse na skierowanie na pętlę jednej z linii kończącej trasę na pętli Augustów od Ronda Inwalidów ulicami: Puszkina i Przybyszewskiego. Od kilkunastu lat mówi się o możliwości zmodyfikowania w taki sposób trasy linii 8. Zarząd Dróg i Transportu na razie jednak unika deklaracji co do wykorzystania tej możliwości.

Na skrzyżowaniu Przybyszewskiego-Lodowa przy nowych łukach po raz pierwszy w Łodzi zamontowano rozjazdy z wcześniejszym rozplotem szyn. Ich zastosowanie wymusiła geometria skrzyżowania: gdyby zastosowano zwykłe rozjazdy, iglice znalazłyby się w pobliżu jego środka, przez co - w razie konieczności ręcznego przestawienia zwrotnicy - tramwaj blokowałby ruch.

Wznowienie ruchu tramwajów opóźniło się o miesiąc z powodu uszkodzenia płyty dla ruchu pieszego na wiadukcie. Zgodnie z decyzją Nadzoru Budowlanego wykonawca musiał wykonać naprawę, która przeciągnęła się z powodu długiego okresu schnięcia betonu.
Partner działu

Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5