Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Potencjał małych autobusów wciąż niewykorzystany

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-08-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Potencjał małych autobusów wciąż niewykorzystany
fot. Kasper FiszerIsuzu na linii 66
Pomimo zapowiedzi miasto nie uruchomiło połączeń prowadzących w głąb nieobsługiwanych dotychczas osiedli po zakupie kolejnych autobusów o mniejszej pojemności. Wciąż komunikacją miejską nie dotrzemy więc m.in. na osiedle Smulsko czy na ul. Sierakowskiego.

Niedawo w taborze MPK-Łódź pojawiła się większa liczba mniejszych autobusów – przewoźnik zakupił partię pojazdów marki Isuzu, jednocześnie pozbywając się jedynie części jelczy vero z 2006 r. Zgodnie z zapowiedziami Urzędu Miasta Łodzi tabor ten miał posłużyć do rozszerzenia siatki połączeń komunikacji miejskiej. Ostatecznie tak się jednak nie stało.

Wstępne zapowiedzi uruchomienia przewozów na nieobsługiwanych dotąd osiedlach Urząd Miasta Łodzi zawarł w raporcie z badania opinii publicznej o nazwie Vox Populi, jakie przeprowadzono w 2018 r., a więc jeszcze przed wspomnianymi dostawami. Dokument wskazywał, że w pierwszej kolejności małe pojazdy powinny wjechać na ulice osiedla Smulsko (powstała po transformacji ustrojowej zabudowa jednorodzinna położona w sąsiedztwie dużego blokowiska Retkinia w dzielnicy Polesie) oraz Łagiewnik (rozproszone osiedle przy dużym kompleksie leśnym o tej samej nazwie na pograniczu Łodzi i Zgierza, na które da się dojechać autobusem miejskim, ale tylko w niektóre obszary).

Plany zatrzymał... sprzeciw mieszkańców, którzy mieli uzyskać połączenia?

Rok później założenia te skonkretyzowano. Przez Smulsko przejeżdżać miałaby linia 68, co dałoby osiedlu możliwość dojazdu m.in. do pętli tramwajowej Retkinia. Linia 66 miałaby natomiast zostać przedłużona do nowego krańca Dobra-Nowiny, dzięki czemu obsługiwałaby większy obszar Łagiewnik, zapewniając komunikację komunikację m.in. z ważnym węzłem Rondo Powstańców 1863 r., gdzie można przesiąść się do tramwaju.

W połowie zeszłego roku dążenia do rozwoju sieci zostały jednak częściowo skrytykowane przez samych mieszkańców osiedli. Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, zapowiedział wówczas m.in. konsultacje społeczne na Smulsku. Mówił też o konieczności wyrażenia opinii przez rady osiedli. W efekcie do dziś żadna ze wspomnianych linii nie ruszyła w nowej relacji.

Problemy z dostępnością także relatywnie blisko centrum

Nawet jeśli jednak w poszczególnych przypadkach samorząd spotykał się ze sprzeciwem, obszarów, w których sam urząd miasta zdefiniował potrzebę wprowadzenia transportu zbiorowego w głąb osiedli, jest więcej. Jednym z nich jest leżący relatywnie blisko centrum miasta kwartał ograniczony ulicami Zgierską i Zachodnią, Limanowskiego, Hipoteczną i Pojezierską na Bałutach. W jego wnętrzu znajdują się punkty, z których do najbliższego przystanku trzeba iść ponad kilomtr.

Rozwiązaniem tego problemu miało być już w 2017 r. wprowadzenie ruchu autobusowego na ul. ks. Brzóski, która przecina wspomniany obszar. Na kilka tygodni przed wejściem w życie nowej siatki połączeń zakładającej taki układ UMŁ odsunął jednak ten plan w czasie. Później rozważano także obsługę równoległej ul. Sierakowskiego zamiast ks. Brzóski. Ostatecznie jednak do dziś autobusy nie kursują ani tu, ani tu. ZDiT nie wskazał nam przy tym żadnych aktualnych planów otwierania nowych linii lub zmiany przebiegu istniejących połączeń w oparciu o eksploatację najmniejszych pojazdów MPK.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Po wakacjach 5 km nowych buspasów

Komunikacja

Łódź: Po wakacjach 5 km nowych buspasów

Roman Czubiński 03 sierpnia 2020

Łódź: Powrót tramwajów na Niższą do 2023 r.

Komunikacja

Łódź: Powrót tramwajów na Niższą do 2023 r.

Kasper Fiszer 21 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5