Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź porozumiała się z Konstantynowem: wspólny przetarg na remont linii 43A

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-11-05 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź porozumiała się z Konstantynowem: wspólny przetarg na remont linii 43A
fot. Kasper FiszerTramwaje na ul. Konstantynowskiej w Łodzi
Będzie wspólny przetarg na remont linii tramwajowej z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego obejmujący odcinki leżące na terenie obu tych miast – zapowiadają władze Łodzi. Informują o podpisaniu z sąsiednim ośrodkiem listu intencyjnego w tej sprawie. Na razie nie wiadomo, kiedy zamówienie zostanie ogłoszone.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o znacznym opóźnieniu przetargu na remont infrastruktury tramwajowej w Konstantynowie Łódzkim. Po zmianie koncepcji organizacji zamówienia zostało ono odsunięte w czasie o przynajmniej rok względem planowanego pierwotnie terminu przypadającego na pierwszy kwartał 2020 r. Samorząd zaproponował bowiem Łodzi ogłoszenie wspólnego postępowania, jednak wzkazywał w przesłanym do naszej redakcji komunikacie, że strony ewentualnego porozumienia wciąż nie uzgodniły wszystkich szczegółów dotyczących kształtu przedsięwzięcia.

Miasta podpisały list intencyjny

– Trwają prace nad koncepcją przebudowy trasy do Konstantynowa Łódzkiego – potwierdza Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Mają one dotyczyć tak infrastruktury torowej, jak i sieciowej oraz pasażerskiej. Łódzki samorząd komunikuje także dobre dla pasażerów wiadomości dotyczące współpracy międzygminnej.

– Zgodnie z podpisanym listem intencyjnym chcemy realizować wspólny przetarg z Konstantynowem Łódzkim – zapowiedział nasz rozmówca. To pierwsza publiczna deklaracja w tej sprawie. Jedno zamówienie może oznaczać niższe ostateczne koszty robót, bo ich zakres będzie znacząco większy niż w każdym z osobnych zamówień. Najprawdopodobniej pozwoli też wyeliminować problemy związane z ewentualnymi różnicami w wybranych przez zamawiających technologiach, w uzgadnianiu prac na odcinku stykowym pomiędzy wykonawcami itp.

W przyszłym roku Łódź dopiero zawnioskuje o środki

Ta formuła jest także odpowiedzią na zagrożenie realizacji robót tylko przez jeden z samorządów przy np. trwałym braku możliwości rozstrzygnięcia drugiego z postępowań (przekroczony budżet, brak ofert itp.). Można spodziewać się też, że oba samorządy doprecyzują wszelkie szczegóły współpracy i przyjętych rozwiązań jeszcze przed publikacją ogłoszenia o zamówieniu. To z kolei powinno przełożyć się na sprawność prowadzenia samej inwestycji.

Na razie nie wiadomo jednak, kiedy ów przetarg mógłby zostać ogłoszony. – W przyszłym roku chcielibyśmy składać nasz wniosek o dofinansowanie – powiedział nam jedynie Tomasz Andrzejewski. Przypomnijmy, że Konstantynów otrzymał już niezbędne wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5