Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Pojawią się przytanki „na żądanie”

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-04-24 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Pojawią się przytanki „na żądanie”
Fot. Kasper FiszerAutobus w Łodzi
Nowością w skali Łodzi ma być wprowadzenie przystanków obsługiwanych „na żądanie”. Dziś wszystkie mają bowiem charakter stały, co nie sprzyja skracaniu czasów przejazdu i ekonomizowaniu zużycia paliwa. Zarząd Dróg i Transportu pracuje obecnie nad wyznaczeniem listy przystanków, które objęłaby nowa kategoria, i nad zasadami korzystania z nich przez podróżnych – być może będą one nieco inne niż w pozostałych miastach.

Łódź pozostaje jednym z nielicznych dużych miast Polski, w których wszystkie przystanki komunikacji miejskiej mają charakter stały. Wkrótce jednak ma się to zmienić. Rozpoczęły się bowiem opisywane już na naszych łamach badania potoków pasażerskich prowadzone w pojazdach MPK-Łódź. Jak zapowiada Zarząd Dróg i Tranportu, jednym z efektów liczenia podróżnych ma być wytypowanie siatki przystanków, które zmienią charakter na „na żądanie”.

Nie wszędzie zatrzyma się autobus podmiejski czy nocny

– Na ten moment sprawdzamy możliwości wprowadzenia takich przystanków. Rozwiązanie to zastosowane byłoby przede wszystkim w przypadku linii peryferyjnych, linii nocnych czy mało uczęszczanych punktów miasta – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Dodaje on, że przystanki na żądanie byłyby w Łodzi nowością, więc ich wprowadzenie musi być dobrze przygotowane.

– Chcielibyśmy, aby rozwiązanie to było jasne i czytelne zarówno dla kierowców, jak i dla pasażerów – zapewnia. Być może przyjęte w Łodzi zasady byłyby więc nieco odmienne od tych obowiązujących w innych miastach, np. w Warszawie czy Wrocławiu. – Możliwe, że wykorzystamy zasadę, aby autobus na takim przystanku zatrzymywał się zawsze, gdy jest na nim oczekujący pasażer, a nie tylko gdy została przez niego zasygnalizowana chęć skorzystania z pojazdu – powiedział nam nasz rozmówca.

„Na żądanie” przede wszystkim w autobusie

Powyższa wypowiedź wskazuje też, że ZDiT myśli o przystankach na żądanie głównie w kontekście linii autobusowych, a nie tramwajowych. Na razie nie wiemy, kiedy można spodziewać się wdrożenia nowego rozwiązania. Tomasz Andrzejewski nie odpowiedział nam także wprost na pytanie, jak wiele przystanków mogłoby zmienić swój status ze stałych na „na żądanie”.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że obsługa obszarów peryferyjnych ma być jednym z głównych kierunków rozwoju łódzkiej komunikacji zbiorowej. W ramach zeszłorocznej reformy siatki linii część tras autobusów została zmieniona tak, by wjeżdżały one w głąb osiedli. Miasto rozszerzyło też w ostatnim okresie współpracę z gminami ościennymi, głównie z Andrespolem. Podłódzki samorząd jest obecnie organizatorem dwóch linii autobusowych włączonych w system Łódzkiego Lokalnego Transportu Zbiorowego (niebawem ZDiT przebada strukturę podróży także i na tych trasach). Dalszemu rozwojowi połączeń podmiejskich i obsługujących oddalone obszary miasta ma służyć planowany zakup autobusów segmentu mini. MPK-Łódź rozstrzyga właśnie przetarg na dostawę takich pojazdów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: W kwietniu startuje sieć elektrycznych skuterów

Mobilność

Łódź: W kwietniu startuje sieć elektrycznych skuterów

Roman Czubiński 17 kwietnia 2018

Łódź: MPK wypożyczyło autobus gminie Andrespol

Komunikacja

Łódź: MPK wypożyczyło autobus gminie Andrespol

Kasper Fiszer 11 kwietnia 2018

Zgierz: Kolej wesprze komunikację zastępczą za tramwaj

Komunikacja

Zgierz: Kolej wesprze komunikację zastępczą za tramwaj

Kasper Fiszer 10 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5