Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Po wakacjach 5 km nowych buspasów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
03-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Po wakacjach 5 km nowych buspasów
fot. Roman Czubiński
Jeszcze w tym miesiącu ma rozpocząć się wyznaczanie nowych buspasów oraz wydzielonych torowisk. To element usprawniania komunikacji miejskiej poprzez jej uniezależnianie od korków. Ułatwienia te miały zostać wprowadzone już wiosną, jednak – jak tłumaczą władze miasta – na przeszkodzie stanęła pandemia.

Jak informuje Urząd Miasta, łączna długość łódzkich buspasów (m. in. na al. Śmigłego-Rydza, ul. Kopcińskiego, Strykowskiej i Inflanckiej) wynosi dziś ok. 9 km. Nieco więcej – 12,5 km – jest pasów autobusowo-tramwajowych (m. in. na Narutowicza, Przybyszewskiego, Łagiewnickiej oraz przy Placu Niepodległości). Urzędnicy deklarują dalsze tworzenie tego typu rozwiązań, przyspieszających ruch autobusów i tramwajów oraz ułatwiających przesiadki. Ich sieć ma powiększyć się o ok. 5 km.

Prace nad projektami nowych organizacji ruchu zostały zakończone. Ich wprowadzanie ma rozpocząć się jeszcze w sierpniu. – Każde, nawet krótkie opóźnienie wpływa na realizację rozkładu jazdy i przejazd na całej trasie – tłumaczy znaczenie nowych rozwiązań wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj.

Na sieci tramwajowej przybędzie wydzielonych torowisk. Od ruchu samochodowego zostaną odseparowane tory na ul. Limanowskiego między Zachodnią a Kasprzaka (na dalszym odcinku w stronę Teofilowa torowisko już jest oddzielone od jezdni), na Kilińskiego od Abramowskiego do Tylnej, na Piotrkowskiej od Żwirki do Mickiewicza oraz na Gdańskiej przy skrzyżowaniu z Zieloną. Dopełnieniem będą zmiany w organizacji ruchu: na fragmentach Narutowicza i Zielonej (Wschodnia – Wólczańska) oraz Legionów (Plac Wolności – Gdańska) ZDiT zamierza wprowadzić całodzienne ograniczenia ruchu samochodów. Z odcinka Narutowicza między Radiostacją a Kopcińskiego (trasa wyjazdowa z zajezdni Telefoniczna) znikną natomiast ciężarówki, które dziś często utrudniają ruch tramwajów.

Pasy przeznaczone tylko dla autobusów (choć ZDiT rozważa ponowne dopuszczenie na części z nich ruchu rowerów) będą wyznaczone na Aleksandrowskiej (Traktorowa – Bielicowa), Traktorowej (Nektarowa – Rąbieńska), al. Unii Lubelskiej (Srebrzyńska – Konstantynowska), Tuwima (Sienkiewicza – Piotrkowska), Limanowskiego (Zgierska – Zachodnia), al. Palki oraz Uniwersyteckiej przed Rondem Solidarności, al. Palki przy Wojska Polskiego, al. Politechniki przy skrzyżowaniu z Radwańską, Legionów przy Kasprzaka oraz Julianowskiej i Pojezierskiej przy Zgierskiej (oba tylko w kierunku tej ostatniej). Na skrzyżowaniu Aleksandrowska – Traktorowa wyznaczono dla autobusów dodatkowy lewoskręt, a na Starym Polesiu skorygowano nieco trasę autobusów, by mogły ominąć najbardziej zakorkowany odcinek Zielonej przez ul. Legionów. Wszystkie usprawnienia wraz z ich lokalizacją prezentuje mapka:

 

O planach znacznego rozszerzenia sieci buspasów i wydzielonych torowisk ZDiT mówił już na początku marca. Propozycje konkretnych rozwiązań przygotowano w oparciu o analizę punktualności wszystkich linii (najczęściej opóźnioną okazało się 96), o listę miejsc na ich trasie, w których powstają opóźnienia, oraz o sugestie kierowców i motorniczych MPK. Niestety, zapowiedziane na wiosnę (część zmian miała wejść w życie 14 kwietnia) wdrażanie tych rozwiązań nie doszło do skutku. – Sytuacja epidemiologiczna spowodowała konieczność przeorganizowania się Urzędu – tłumaczy wicedyrektor Sobieraj. Jak dodaje, jako pierwsze zostaną zapewne wprowadzone zmiany na Zielonej, Legionów i al. Palki.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5