Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź planuje remont Wojska Polskiego. Tramwaj wydłużony do ŁKA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź planuje remont Wojska Polskiego. Tramwaj wydłużony do ŁKA
fot. Aktron, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Łódź myśli o lepszej integracji komunikacji miejskiej i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zarząd Dróg i Transportu prowadzi przetarg na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz studium wykonalności dla remontu torowiska tramwajowego wzdłuż Wojska Polskiego wraz z jego przedłużeniem do przystanku ŁKA Łódź-Marysin.

Łódź prowadzi teraz przetarg na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego na przebudowę linii tramwajowej w ciągu Wojska Polskiego na odcinku od Franciszkańskiej do Strykowskiej, wraz z budową nowego odcinka trasy do przystanku ŁKA Łódź-Marysin i przebudową układu drogowego. Zadaniem wykonawcy będzie też opracowanie studium wykonalności, uzyskanie decyzji środowiskowych oraz wszelkich niezbędnych opinii dla stałej organizacji ruchu.

Przebudowa obejmie całą szerokość pasa drogowego. Ogólne wytyczne przewidują utrzymanie jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Zmieniona zostanie geometria drogowo-torowa, przy czym zamawiający zaleca utrzymanie torowiska po północnej stronie Wojska Polskiego. Linia tramwajowa zostanie wydłużona z pętli Strykowska do ul. Inflanckiej, gdzie przewidziano nową pętlę – przy przystanku ŁKA Łódź-Marysin. Na nowym krańcu powinny znaleźć się zaplecze socjalne, dwa perony odjazdowe oraz peron dla wysiadających, usytuowany jak najbliżej przejścia dla pieszych. Do tego pomiędzy peronem dla wysiadających a peronami dla wsiadających autorzy koncepcji powinni przewidzieć dwa tory postojowe mieszczące po 1-2 składy.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego proponuje też zmianę rozmieszczenia przystanków – z rejonu obecnej pętli na wysokość Popularnej. Ponadto miałyby pojawić podwójne przystanki autobusowe z zatokami: Wojska Polskiego – Strykowska (kier. zachodni) oraz Strykowska – Inflancka (kier. południowy), a także na wysokości Głowackiego. W rejonie skrzyżowania Wojska Polskiego i Strykowskiej oraz – jeśli będzie miejsce – przy nowej pętli i przystanku ŁKA przewidziano parkingi przesiadkowe w systemie P&R. Przy przystankach powinny natomiast znaleźć się stojaki rowerowe.

Projektanci powinni przedstawić rozwiązania wymuszające poruszanie się pojazdów z dopuszczalną prędkością lub niższą, szczególnie w rejonie skrzyżowań, przejść dla pieszych i gęstej zabudowy. Przejścia dla pieszych powinny być dosunięte jak najbliższej skrzyżowań, a ruch samochodowy, z uwzględnieniem miejsca do postoju, nie może odbywać się kosztem przestrzeni dostępnej dla pieszych i rowerzystów. Geometria drogi musi być zaprojektowana w taki sposób, aby dostosować jej parametry do istniejącej zieleni – by można było zachować jak najwięcej terenów zielonych, drzew i krzewów.

Termin składania ofert na koncepcję i program funkcjonalno-użytkowy mija 4 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (80%) oraz okres gwarancji i rękojmi (20%).

Chęć integracji tramwajów i kolei aglomeracyjnej należy docenić. Lokalizacja przystanków kolejowych i brak odpowiednich węzłów przesiadkowych wpływają na niską frekwencję w pociągach ŁKA obsługujących trasę ze Zgierza do stacji Łódź Widzew. ŁKA zresztą ogranicza połączenia na tej trasie. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5