Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Plan modernizacji sieci tramwajowej w ciągu trzech lat

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-01-21 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Plan modernizacji sieci tramwajowej w ciągu trzech lat
fot. Kasper FiszerTramwaj w Łodzi
Łódź przedstawia plan inwestycji w infrastrukturę tramwajową na lata 2021-2023. Lista zadań obejmuje większość odcinków miejskich, które nie przeszły remontu lub modernizacji po roku 2005. Intensywne prace mają pozwolić na szybką i radykalną poprawę stanu technicznego torowisk, który wciąż jest dużym problemem łódzkiego systemu komunikacji publicznej.

Łódzka sieć tramwajowa wciąż znajduje się w pewnym kryzysie. Z uwagi na zły stan techniczny torowisk w ciągu kilku ostatnich lat wyłączone z eksploatacji zostały odcinki do pętli Doły, Koziny, Marysin Warszawska, Dąbrowa Niższa czy w ciągu ul. Legionów od Gdańskiej do Zielonej. Na żadnej z zamkniętych z tego powodu dla tramwajów ulic nie toczą się prace remontowe. Władze miasta zapewniają jednak, że w latach 2021-2023 przeprowadzony zostanie szereg nwestycji, które dadzą nową jakość funkcjonowania komunikacji miejskiej.

– W tej chwili realizujemy największy projekt w historii miasta, którego wartość to prawie 650 mln zł: Tramwaj dla Łodzi. W ramach tego zadania rozpoczęliśmy układanie nowego torowiska na al. Rydza-Śmigłego – mówi Małgorzata Loeffler, kierownik Zespołu ds. Promocji i Komunikacji Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. Przypomina, że w ramach dużego przedsięwzięcia zakupione zostały nowe wagony tramwajowe, remont przejdzie zajezdnia Chocianowice, a tramwaj pojawi się na nieobsługiwanych dotychczas ulicach Broniewskiego i Kopcińskiego na odcinku od Narutowicza do nowego zjazdu w rejon dworca Łódź Fabryczna wzdłuż al. Rodziny Grohmannów.

Za trzy lata niskopodłogowce mają wjechać praktycznie wszędzie

Nasza rozmówczyni wskazuje też na inne duże projekty, jakie mają zostać zrealizowane do końca 2023 r.: przebudowę Przybyszewskiego, Wojska Polskiego, modernizację torowiska w ciągu ul. Rzgowskiej czy rewitalizację Śródmieścia, której elementem ma być remont infrastruktury na Cmentarnej, Ogrodowej, Legionów czy Północnej. – Tak duża skala inwestycji tramwajowych ma w stosunkowo krótkim czasie stworzyć sprawną infrastrukturę i naprawić zaniedbania sprzed lat, aby cała łódzka sieć tramwajowa była praktycznie w całości zmodernizowana – tłumaczy przedstawicielka ZIM. Ma mieć to duże znaczenie z uwagi na możliwość skierowania na wyremontowane trasy taboru niskopodłogowego.

Zgodnie z zapowiedzią służb prasowych ZIM w 2021 r. ma zakończyć się opóźniona przebudowa al. Śmigłego-Rydza od Piłsudskiego do Przybyszewskiego oraz remont torowiska na skrzyżowaniu Narutowicza z Kopcińskiego. Do końca 2023 r. ze źródeł zewnętrznych sfinansowana ma być kontynuacja modernizacji ciągu Śmigłego-Rydza – Niższa od Przybyszewskiego do nieczynnej aktualnie pętli. Pomiędzy Dąbrowskiego a Broniewskiego zmodernizowana zostanie ul. Rzgowska. W południowej części miasta remontu doczeka się także ul. Przybyszewskiego od pl. Reymonta do Śmigłego-Rydza, a także na odcinku poprowadzonym na wiadukcie nad torami kolejowymi.

Pierwsza zapowiedź robót na Warszawskiej

W związku z budową tunelu średnicowego przebudowane będzie skrzyżowanie Zielonej z al. Kościuszki wraz z odcinkiem ul. Zielonej. Zmodernizowane mają zostać też tory na ul. Legionów od pl. Wolności do Żeligowskiego, na samym pl. Wolności, na Cmentarnej oraz na Północnej i Ogrodowej od Franciszkańskiej do Zachodniej. Wspólnie z Konstantynowem Łódzkim Łódź zaaplikuje też o środki na remont trasy od pętli Zdrowie do Konstantynowa.

– Pozostałe torowiska przeznaczone do remontu to np. ul. Aleksandrowska od Szczecińskiej do Bielicowej, Rzgowska od Broniewskiego do pętli Chojny Kurczaki czy Zielona od Wólczańskiej do Legionów – zapowiada Małgorzata Loeffler. Wymienia także odcinki w ul. Franciszkańskiej czy ul. Telefonicznej, ciąg Legionów – Konstantynowska od Żeligowskiego do zjazdu na pętlę Zdrowie oraz fragment sieci w ul. Warszawskiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Przetarg na przebudowę początku ul. Przybyszewskiego

Komunikacja

Łódź: Przetarg na przebudowę początku ul. Przybyszewskiego

Roman Czubiński 05 stycznia 2021

Łódź: Jakie inwestycje rowerowe w 2021 r.?

Mobilność

Łódź: Jakie inwestycje rowerowe w 2021 r.?

Roman Czubiński 24 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5