Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Pierwszy Swing z nowej dostawy już na linii

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Pierwszy Swing z nowej dostawy już na linii
fot. Roman Czubiński
Pasażerowie linii 14 mogli dziś po raz pierwszy skorzystać z nowo dostarczonego wagonu Pesa 122NaL Swing. Eksploatacja przebiega, jak dotąd, bezproblemowo, mimo przebiegu trasy przez zużyte torowisko na al. Śmigłego-Rydza. Na dniach w Łodzi pojawią się kolejne Swingi. MPK planuje już dalsze etapy rozbudowy taboru – prawdopodobnie w ciągu kilku lat w Łodzi pojawią się wagony niskopodłogowe o niespotykanej dotąd w mieście konstrukcji.

Wagon o numerze 1881 jeszcze w styczniu został wyprodukowany i sprowadzony do Łodzi jako pierwszy. Dzisiejszy wyjazd na linię miał miejsce o godzinie 5:40. Jak zapewnia MPK, na trasie nie odnotowano żadnych problemów technicznych ani uwag ze strony pasażerów.

Tylko niska podłoga na 14

W produkcji są kolejne zamówione przez Łódź tramwaje aż do ósmego włącznie. – Kolejny wagon ma zostać odebrany w czwartek. Będzie mógł pojawić się na linii około poniedziałku – informuje rzecznik MPK Agnieszka Magnuszewska. Cała seria 12 tramwajów powinna zostać dostarczona przez Pesę do 15 października. Producent zapewnia, że wszystkie dotrą do Łodzi zgodnie z harmonogramem. Wszystkie brygady linii 14 będą wtedy obsługiwane taborem niskopodłogowym.

W stosunku do poprzedniej partii 22 Swingów, dostarczonej na przełomie 2015 i 2016 r., nowo zamówione pojazdy różnią się większą liczbą miejsc siedzących. W środku przybyły 4 siedzenia stałe i 6 składanych, a także dodatkowe miejsce dla wózków inwalidzkich lub dziecięcych. Na zewnątrz w oczy rzucają się lampy nad drzwiami, zamontowane w celu doświetlania peronów po zmroku. Tramwaj został też wyposażony w kamery lusterkowe, dające możliwość podglądu wymiany pasażerów od zewnątrz na monitorze w kabinie. Nowa jest ponadto konfiguracja systemu informacji pasażerskiej.

30 wagonów już według nowej specyfikacji

Prezes MPK Zbigniew Papierski ujawnia też szczegóły planów przewoźnika związanych z dodatkowymi 21 milionami euro z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, przyznanymi spółce przez Urząd Marszałkowski na wymianę taboru. – Trwają rozmowy w sprawie umowy o dofinansowanie. Po jej podpisaniu zamówimy 10 lub 11 wagonów o specyfikacji podobnej do tych dostarczonych w roku 2016 i bieżącym – zapowiada Papierski. Taka decyzja ma uprościć przygotowanie przetargu i pozwolić MPK zaoszczędzić czas.

Większą nowością na łódzkich torach będzie natomiast 30 wagonów, które spółka zamierza kupić w ramach unijnego projektu „Tramwaj dla Łodzi”. Pojazdy mają być wyposażone w wózki skrętne, przy czym człon środkowy będzie podparty na dwóch wózkach. – W ten sposób wprawdzie powierzchnia niskiej podłogi we wnętrzu zmniejszy się o ok. 20%, w zamian jednak uzyskamy lepszą współpracę wagonu z torowiskiem. Pozwoli to zmniejszyć zużycie zarówno szyn, jak i zestawów kołowych – uzasadnia prezes.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij