Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Pierwszy Moderus Gamma zaprezentowany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
06-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy z 30 zamówionych przez łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich tramwajów Moderus Gamma LF 06 AC został zaprezentowany dziennikarzom. Wagon odznacza się wieloma rozwiązaniami niespotykanymi dotąd w łódzkim taborze niskopodłogowym (układ wózków i drzwi, aranżacja wnętrza, stojak na rowery). Kolejnych dostaw można spodziewać się pod koniec stycznia.

– Całe zamówienie kosztowało blisko 270 mln zł. Wagony są nowoczesne, spełniają najbardziej wyśrubowane kryteria. To duża wartość dodana dla naszego taboru tramwajowego – podkreśla wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik. Jak przypomina, schemat malowania całej serii wybrali w plebiscycie łodzianie.

Wózki skrętne: taniej i ciszej

– Pojazd został uszyty na miarę specjalnie dla łódzkiego klienta – podkreśla prezes Modertransu Jarosław Bakinowski. Wagon może przewozić jednocześnie 227 pasażerów. Jego długość przekracza 32 metry, a waga wynosi 43 tony. Zastosowano 4 wózki – dwa sztywne i dwa skrętne, ale zaprojektowane w taki sposób, by w razie potrzeby można było wymieniać je między sobą. Zaletą zastosowania wózków skrętnych w członach skrajnych ma być wolniejsze i bardziej równomierne zużywanie się torowiska i obręczy (oraz niższe koszty eksploatacji), a także cichsza jazda. W części środkowej, tam gdzie zamawiający chciał uzyskać szersze przejście we wnętrzu przy całkowicie niskiej podłodze, zastosowano wózki sztywne.

– Podłoga nad pierwszym i ostatnim wózkiem jest wyniesiona. Dzięki temu wózki mogą być skrętne, co daje lepsze właściwości trakcyjne. Wszystkie drzwi znajdują się jednak w strefie niskiej podłogi – uzupełnia prezes MPK Łódź Zbigniew Papierski.

Dostarczanie kolejnych egzemplarzy – w partiach po 2-3 pojazdy w miesiącu – ma rozpocząć się po zakończeniu procesu homologacji. Ponieważ producent zamierza rozpocząć go w najbliższych dniach, a przeciętny czas jego trwania wynosi około miesiąca – pierwszej dostawy można spodziewać się nawet w styczniu przyszłego roku. – Wszystko zależy jednak od instytucji badającej – zastrzega Bakinowski. Całe zamówienie ma zostać zrealizowane do końca października.

Zajezdnia będzie gotowa na czas

– O zamówienie ubiegały się firmy z zagranicy – cieszę się jednak, że wygrał polski producent. Współpraca układa się bardzo dobrze, a Modertrans działa w pełni profesjonalnie – zapewnia dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszka Kowalewska-Wójcik. Jak ocenia, nowa formuła zamówienia (zamawianie taboru bezpośrednio przez ZIM przy okazji modernizacji i budowy linii) sprawdziła się. – Budowa linii tramwajowej do Szpitala Centrum Zdrowia Matki Polki wraz z modernizacją odcinka Broniewskiego – Kurczaki oraz kupnem nowego taboru, którą zamierzamy realizować w nowej unijnej perspektywie budżetowej, również będzie miała taką właśnie formułę – zapowiada.

Nowe tramwaje mają stacjonować w modernizowanej właśnie zajezdni nr 2 (Chocianowice). – Zajezdnia jest modernizowana zgodnie z planem, choć początkowo firma musiała się zmobilizować. Dziś realizacja kontraktu jest wzorowa – zapewnia dyrektor ZIM. Jak dodaje, o rozmieszczeniu taboru w poszczególnych zajezdniach będzie w przyszłości decydowało MPK, jednak serwis dla Moderusów będzie mieścił się właśnie na Chocianowicach.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5