Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Pierwsze Solarisy z „mild hybrid” już w MPK

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-11-22 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Pierwsze Solarisy z „mild hybrid” już w MPK
fot. Facebook / MPK Łódź
Łódź: Pierwsze Solarisy z „mild hybrid” już w MPK
Łódź: Pierwsze Solarisy z „mild hybrid” już w MPK
Łódź: Pierwsze Solarisy z „mild hybrid” już w MPK
Do łódzkiego MPK dotarła pierwsza partia zamówionych w lipcu Solarisów Urbino IV generacji. Do każdej z dwóch zajezdni trafiło po 5 pojazdów przegubowych. Realizacja całego kontraktu ma zakończyć się do końca roku.

Zanim pojazdy wyjadą na linie, muszą jeszcze zostać wyposażone w tablice informacji pasażerskiej, kasowniki oraz system monitoringu. Zajezdnia nr 1 przy ul. Limanowskiego ma otrzymać jeszcze 8 autobusów przegubowych. Wszystkie wchodzące w skład zamówienia autobusy jednoczłonowe oraz 9 przegubowych trafią do zajezdni nr 2 (Nowe Sady).

Krótkie Urbino z tegorocznej dostawy będą wyposażone w system tzw. „miękkiej hybrydy”. W trakcie hamowania autobusu maszyna elektryczna będzie pracowała jak generator, ładując maksymalną możliwą mocą magazyn energii. Jego pojemność dobrano tak, by rekuperować energię podczas hamowania z prędkości ok. 60 km/h. Gdy w magazynie jest dostępna energia, w trakcie przyspieszania maszyna elektryczna pracuje jako silnik elektryczny i wspomaga pracę silnika spalinowego. MPK spodziewa się uzyskać w ten sposób ograniczenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji spalin.

Innym, nowym w Łodzi elementy wyposażenia będzie system monitorowania martwego pola po prawej stronie autobusu. Będzie on oparty o czujniki ultradźwięków i sztuczną inteligencję. Kierowca będzie ostrzegany o przeszkodach niewidocznych w lusterkach. Wszystkie zamówione autobusy mają mieć też klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy.

Zamówienie na 51 Solarisów Urbino IV podpisano 1 lipca bieżącego roku. Koszt dziesięcioletniego leasingu wraz z usługą serwisową przekracza 113 mln zł netto. Dostawa 22 autobusów przegubowych i 29 12-metrowych ma pozwolić na wycofanie ostatnich autobusów bez niskiej podłogi (Mercedesów O345G Conecto z 2006 r.).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Niedoróbki na al. Śmigłego-Rydza

Komunikacja

Łódź: Niedoróbki na al. Śmigłego-Rydza

Roman Czubiński 19 listopada 2021

Łódź: Cmentarna kompromitacja

Komunikacja

Łódź: Cmentarna kompromitacja

Roman Czubiński 04 listopada 2021

Łódź: Kolejne zmiany w układzie linii

Komunikacja

Łódź: Kolejne zmiany w układzie linii

Roman Czubiński 02 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5