Do łódzkiego MPK dotarły pierwsze minibusy Isuzu Novociti Life, dostarczone w ramach zamówienia uzupełniającego. Po zakończeniu dostaw przewoźnik będzie miał 42 pojazdy tego typu. Pozwoli to wprowadzić je na kolejne linie i – być może – skasować resztę Jelczy Vero z 2006 r.
Jak informuje MPK, do końca tygodnia w Łodzi znajdzie się już 9 Isuzu Novociti Life z tegorocznej dostawy. Pojazdy nie trafiły jeszcze na linie, nie mają też nadanych numerów taborowych. Do końca miesiąca jest spodziewana dostawa pozostałych.
Przetarg na zakup 24 minibusów z możliwością zamówienia 18 kolejnych MPK ogłosiło
na początku 2018 r. W sierpniu
zwycięzcą postępowania został importer Isuzu – firma Busimport. Łódzki przewoźnik był pierwszym w Polsce odbiorcą nowego modelu Novociti Life. O skorzystaniu z prawa opcji MPK poinformowało
w styczniu roku bieżącego.
– Takie same 24 niskopodłogowe pojazdy, wyposażone w klimatyzację,
kursują po Łodzi od lutego 2019 r. i sprawdziły się na liniach o mniejszych potokach pasażerskich – przypomina rzecznik Urzędu Miasta Łodzi Grzegorz Gawlik. Kolejne linie, na które mają zostać wprowadzone, to 51, 54 i 85 (w kursach, w których uzasadniają to potoki pasażerskie). MPK podkreśla krótki (niespełna pół roku) czas, jaki minął od złożenia zamówienia uzupełniającego do dostawy pierwszych pojazdów. Zakup 18 minibusów kosztował 12,3 mln zł brutto.
Isuzu Novociti Life jest minibusem z 21 stałymi i 3 rozkładanymi miejscami siedzącymi. Dodatkowych 39 osób może (w normalnych warunkach, poza okresem pandemii) podróżować na miejscach stojących. Oba wejścia znajdują się w strefie niskiej podłogi. Niewielkie rozmiary pozwalają minibusom na wjazd w ulice, po których nie może poruszać się większy tabor. Atutem pojazdów tej klasy jest też o wiele mniejsze, niż dla taboru 12-metrowego, zużycie paliwa.