Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Pierwsze Isuzu z nowej partii już dostarczone

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-06-18 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Pierwsze Isuzu z nowej partii już dostarczone
fot. Urząd Miasta Łodzi
Do łódzkiego MPK dotarły pierwsze minibusy Isuzu Novociti Life, dostarczone w ramach zamówienia uzupełniającego. Po zakończeniu dostaw przewoźnik będzie miał 42 pojazdy tego typu. Pozwoli to wprowadzić je na kolejne linie i – być może – skasować resztę Jelczy Vero z 2006 r.

Jak informuje MPK, do końca tygodnia w Łodzi znajdzie się już 9 Isuzu Novociti Life z tegorocznej dostawy. Pojazdy nie trafiły jeszcze na linie, nie mają też nadanych numerów taborowych. Do końca miesiąca jest spodziewana dostawa pozostałych.

Przetarg na zakup 24 minibusów z możliwością zamówienia 18 kolejnych MPK ogłosiło na początku 2018 r. W sierpniu zwycięzcą postępowania został importer Isuzu – firma Busimport. Łódzki przewoźnik był pierwszym w Polsce odbiorcą nowego modelu Novociti Life. O skorzystaniu z prawa opcji MPK poinformowało w styczniu roku bieżącego.

– Takie same 24 niskopodłogowe pojazdy, wyposażone w klimatyzację, kursują po Łodzi od lutego 2019 r. i sprawdziły się na liniach o mniejszych potokach pasażerskich – przypomina rzecznik Urzędu Miasta Łodzi Grzegorz Gawlik. Kolejne linie, na które mają zostać wprowadzone, to 51, 54 i 85 (w kursach, w których uzasadniają to potoki pasażerskie). MPK podkreśla krótki (niespełna pół roku) czas, jaki minął od złożenia zamówienia uzupełniającego do dostawy pierwszych pojazdów. Zakup 18 minibusów kosztował 12,3 mln zł brutto.

Isuzu Novociti Life jest minibusem z 21 stałymi i 3 rozkładanymi miejscami siedzącymi. Dodatkowych 39 osób może (w normalnych warunkach, poza okresem pandemii) podróżować na miejscach stojących. Oba wejścia znajdują się w strefie niskiej podłogi. Niewielkie rozmiary pozwalają minibusom na wjazd w ulice, po których nie może poruszać się większy tabor. Atutem pojazdów tej klasy jest też o wiele mniejsze, niż dla taboru 12-metrowego, zużycie paliwa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Przybyszewskiego bliżej przebudowy

Komunikacja

Łódź: Przybyszewskiego bliżej przebudowy

Roman Czubiński 04 czerwca 2020

Łódź: Początek „odmrażania” rozkładów jazdy

Komunikacja

Łódź: Początek „odmrażania” rozkładów jazdy

Roman Czubiński 08 maja 2020

Łódź: Kolejny przetarg MPK na podwykonawstwo

Komunikacja

Łódź: Kolejny przetarg MPK na podwykonawstwo

Roman Czubiński 27 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5