Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Pełna modernizacja NF6D jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-01-21 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Pełna modernizacja NF6D jeszcze w tym roku
fot. Kasper FiszerTramwaj NF6D w Łodzi
MPK-Łódź podsumowuje dokonane w zeszłym roku remonty taboru tramwajowego i przedstawia plany własnego Zakładu Techniki na rok 2019. Najważniejszym zadaniem warsztatów pozostanie przystosowywanie do eksploatacji w Łodzi wagonów NF6D sprowadzanych z Niemiec. Jeden z takich pojazdów przejdzie gruntowną modernizację.

Miniony rok był dla zakładów remontowych łódzkiego MPK bardzo intensywny. Miejski przewoźnik sprowadził bowiem z Bochum czternaście wagonów NF6D, które należało przed rozpoczęciem ich eksploatacji na łódzkiej sieci tramwajowej przystosować do lokalnych warunków. Trzynaście z nich przeszło już proces przygotowawczy. – Było to w 2018 r. główne zadanie Zakładu Techniki – mówi Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.

Coraz więcej niskiej podłogi

– Jeden wagon został zaś przeznaczony jako prototyp do tzw. głębokiej modernizacji, która będzie realizowana w 2019 r. – zapowiada nasz rozmówca. Równolegle prowadzone będzie przygotowanie do ruchu kolejnych sprowadzanych tramwajów tego typu. Do grudnia Zakład Techniki ma przeprowadzić takie prace w kolejnych dwunastu wagonach.

Trwa także proces modernizacji pojazdów M8C do typu M8CN, w ramach której w środkowym członoe pojawia się niska podłoga. W 2018 r. remont przeszły dwa kolejne wagony, a w ruchu nie pozostaje już ani jeden tramwaj przed przebudową. Plany na ten rok zakładają modernizację trzech M8C. Oznacza to pewne przesunięcie prac względem pierwotnego harmonogramu. W maju zeszłego roku MPK chciało, by do modernizacji w 2019 r. pozostały już tylko dwie sztuki klasycznych M8C.

MPK będzie kontynuować remont historycznego składu „eNek”

Zrealizowano zaś plany dotyczące modernizacji wagonów generacji 805N. W zeszłym roku przebudowano czternaście sztuk tych pojazdów, a w ruchu pozostał już tylko jeden skład, który w całym okresie swojej eksploatacji nie przeszedł kompleksowej naprawy głównej. Mowa tu o pomalowanym w barwy historyczne, ale niemającym statusu zabytku zestawie nr 1830+1831. Miał on trafić do ZT MPK na początku tego roku. – Na wniosek Klubu Miłośników Starych Tramwajów wciąż pozostaje on w ruchu – stwierdza jednak Bartosz Stępień.

W 2018 r. MPK odrestaurowało natomiast inny tramwaj w czerwono-kremowej malaturze – 5N nr 337. Kursuje on w okresie letnim w zestawie z doczepnym 5ND nr 644 na Tramwajowej Linii Turystycznej, której trasa biegnie do podłódzkiego Lutomierska. W tym roku Zakład Techniki zamierza kontynuować prace dotyczące tego historycznego składu, remontując doczepę.

Powstanie symulator prowadzenia swinga

W ciągu minionych dwunastu miesięcy miejska spółka wyremontowała także wagon cityrunner nr 1201 oraz nietypowy autobus z nadwoziem imitującym przedwojenny tramwaj, który zwany jest potocznie trambusem (obecnie MPK korzysta z niego stosunkowo rzadko, można go jednak wynająć). W zakładach stworzono też kabinę wagonu 805N do symulatora. W tym roku powstać ma zaś symulator prowadzenia wagonu swing produkcji bydgoskiej Pesy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Coraz bliżej przebudowy zajezdni Chocianowice

Komunikacja

Łódź: Coraz bliżej przebudowy zajezdni Chocianowice

Roman Czubiński 10 stycznia 2019

MPK Łódź: Wkrótce uruchomienie nowej hali przy Telefonicznej

Komunikacja

MPK Łódź: Wkrótce uruchomienie nowej hali przy Telefonicznej

Roman Czubiński 25 grudnia 2018

Łódź: Od dziś biletomaty „mówią” po ukraińsku

Komunikacja

Łódź: Od dziś biletomaty „mówią” po ukraińsku

Kasper Fiszer 18 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5