Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Łódź: Pasy dla rowerów wyznaczone z kilkuletnim opóźnieniem

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-07-27 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Pasy dla rowerów wyznaczone z kilkuletnim opóźnieniem
fot. Urząd Miasta Łodzi
Na łódzkich ulicach pojawi się w najbliższym czasie ponad 3 km nowych pasów rowerowych. Łódzki Zarząd Dróg i Transportu wykonał w ten sposób zadania, które łodzianie przegłosowali w kolejnych edycjach budżetu obywatelskiego. Z realizacją niektórych z nich zwlekano nawet pięć lat.

Przeznaczone tylko dla rowerzystów pasy ruchu wymalowano na pl. Barlickiego (w ciągu ul. Żeromskiego), przy łódzkiej Katedrze (ul. Kostki i Skorupki), na Felińskiego (odcinek Tatrzańska – Konspiracyjnego Wojska Polskiego), Waltera-Janke przy Maratońskiej, na Wydawniczej, Łąkowej i 28. Pułku Strzelców Kaniowskich. Kostki, Skorupki, Łąkowa i 28. PSK są ulicami jednokierunkowymi, dlatego uzyskały również kontrapasy.

W niektórych miejscach, oprócz wykonania samej infrastruktury rowerowej, wprowadzono dalej idące zmiany. Przy pl. Barlickiego w połowie długości rynku zostało wyznaczone dodatkowe przejście dla pieszych z azylem, skracające drogę legalnego dojścia na przystanki autobusowe. Na Łąkowej przeniesiono parkowanie z chodnika na jezdnię, zwężając przeskalowany wcześniej pas ruchu. Na Wydawniczej wykorzystano okazję do wyznaczenia (również na jezdni) miejsc postojowych.

ZDiT chwali się także odświeżeniem znaków poziomych na niektórych innych ulicach z wyznaczonymi pasami, takich jak Lutomierska (pierwsza ulica w mieście, na której blisko 9 lat temu wymalowano pasy rowerowe) i św. Teresy. Władze Łodzi zapowiadają w najbliższym czasie uzupełnienie sieci o kolejne pasy rowerowe: na ul. Widzewskiej, Waltera-Janke i alei Unii Lubelskiej.

Przewodniczący komisji łódzkiej Rady Miejskiej ds. budżetu obywatelskiego Damian Raczkowski podkreśla, że za wytyczeniem pasów rowerowych w poszczególnych lokalizacjach głosowało razem ponad 20 tysięcy osób. – Te inwestycje to efekt zwycięstwa projektów w kilku edycjach Budżetu Obywatelskiego. I tutaj łyżka dziegciu: niestety, czekaliśmy na ich realizację 4-5 lat, za co w imieniu magistratu przepraszam środowisko rowerowe i mieszkańców, którzy projekty wybrali – przyznaje radny. – Tworzenie nowej infrastruktury rowerowej zwiększa bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, pieszych, jak i kierowców. Dlatego liczę na więcej śluz rowerowych, kontrapasów i dróg rowerowych – deklaruje. Jako przykłady miejsc, w których mogłyby się one pojawić, wymienia dalsze odcinki ulic: Żeromskiego, 28. PSK i Wydawniczej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Miodowa (prawie) gotowa. Nie strach jechać rowerem

Przestrzeń

Warszawa. Miodowa (prawie) gotowa. Nie strach jechać rowerem

Jakub Dybalski 16 października 2018

Ełk rozwija ścieżki rowerowe

Komunikacja

Ełk rozwija ścieżki rowerowe

Przemysław Farsewicz 15 marca 2018

Jaworzno. Powstanie dwujezdniowa rowerowa „autostrada”

Przestrzeń

Jaworzno. Powstanie dwujezdniowa rowerowa „autostrada”

Rafał Stawecki 05 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5