Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Pandemia opóźniła remonty tramwajów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
21-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Pandemia opóźniła remonty tramwajów
fot. Kasper Fiszer
Nieco później niż wynikałoby to z pierwotnych założeń zostaną wprowadzone do eksploatacji wagony NF6D po modernizacji we własnych zakładach remontowych łódzkiego MPK. Na razie spółka zakończyła gruntowny remont jednego tramwaju tego typu, a prace nad kolejnymi dwoma opóźniły problemy z płynnością dostaw komponentów. W 2022 r. odnawiane mają być także cityrunnery, pesy tramicus i M8C.

Łódzkie MPK, które nie wpisało w zeszłym roku na swój stan fabrycznie nowych wagonów tramwajowych, zamierzało inwestować w swoją flotę poprzez remonty i modernizacje starszych pojazdów. Mowa tu zarówno o tych, które są eksploatowane w Łodzi od lat, jak i o tych, które trafiły tu w ostatnim czasie jako używane. Choć zakłady remontowe miejskiej spółki wciąż realizują kolejne projekty, w zeszłym roku nie udało im się wypełnić wszystkich zamierzeń.

W okresie pandemii dostawy nie są tak płynne, jak dawniej

– Plany remontowe Zakładu Techniki na 2021 r. zostały zweryfikowane przez pandemię – przyznaje Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Problemem miała być przede wszystkim terminowość dostaw podzespołów do modernizowanych tramwajów. Wiele firm, z którymi współpracował przewoźnik, powoływało się bowiem na zapisy tzw. ustawy covidowej, wydłużając kontraktowe terminy.

ZT MPK zakończyły w 2021 r. pełną modernizację pierwszego z wagonów typu NF6D sprowadzonego z Bochum (wcześniej odkupione od przedsiębiorstwa Bogestra pojazdy przechodziły w Łodzi tylko prace dostosowawcze). Spółka rozpoczęła także modernizację dwóch następnych egzemplarzy, ale spowolniły ją właśnie problemy z płynnością dostaw komponentów. Zakończenie prac przesunięto więc na ten rok.

Wysokopodłogowce będą przebudowywane na częściowo niskopodłogowe

– Łącznie na 2022 r. Zakład Techniki zaplanował modernizację czterech NF6D – mówi przedstawicielka MPK. Zaznacza jednocześnie, że ukończenie robót jest w dużym stopniu uzależnione od dostaw zregenerowanych w Oberhausen wózków. Kontynuowany będzie też proces modernizacji Cityrunnerów. W zeszłym roku oddany do użytku został jeden wagon tego typu – nr 1204 – zaś w tym roku gruntowne naprawy przejść mają trzy kolejne sztuki. – Jeden z nich może powrócić do zajezdni już w ciągu miesiąca – stwierdza nasza rozmówczyni.

Plany remontowe na rok 2022 uzupełnia zamiar modernizacji jednego wagonu Pesa Tramicus oraz trzech M8C. Sprowadzone w zeszłym roku z Bielefeld wagony mają zostać, podobnie jak te zakupione kilka lat temu, przebudowane do typu M8CN ze środkowym członem niskopodłogowym. Wymieniony zostanie także napęd i układ sterowania.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Kasper Fiszer 02 września 2023

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Kasper Fiszer 02 września 2023

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5