Nieco później niż wynikałoby to z pierwotnych założeń zostaną wprowadzone do eksploatacji wagony NF6D po modernizacji we własnych zakładach remontowych łódzkiego MPK. Na razie spółka zakończyła gruntowny remont jednego tramwaju tego typu, a prace nad kolejnymi dwoma opóźniły problemy z płynnością dostaw komponentów. W 2022 r. odnawiane mają być także cityrunnery, pesy tramicus i M8C.
Łódzkie MPK, które nie wpisało w zeszłym roku na swój stan fabrycznie nowych wagonów tramwajowych, zamierzało inwestować w swoją flotę poprzez remonty i modernizacje starszych pojazdów. Mowa tu zarówno o tych, które są eksploatowane w Łodzi od lat, jak i o tych, które trafiły tu w ostatnim czasie jako używane. Choć zakłady remontowe miejskiej spółki wciąż realizują kolejne projekty, w zeszłym roku nie udało im się wypełnić wszystkich zamierzeń.
W okresie pandemii dostawy nie są tak płynne, jak dawniej
– Plany remontowe Zakładu Techniki na 2021 r. zostały zweryfikowane przez pandemię – przyznaje Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Problemem miała być przede wszystkim terminowość dostaw podzespołów do modernizowanych tramwajów. Wiele firm, z którymi współpracował przewoźnik, powoływało się bowiem na zapisy tzw. ustawy covidowej, wydłużając kontraktowe terminy.
ZT MPK zakończyły w 2021 r. pełną modernizację pierwszego z wagonów typu NF6D sprowadzonego z Bochum (wcześniej odkupione od przedsiębiorstwa Bogestra pojazdy przechodziły w Łodzi tylko prace dostosowawcze). Spółka rozpoczęła także modernizację dwóch następnych egzemplarzy, ale spowolniły ją właśnie problemy z płynnością dostaw komponentów. Zakończenie prac przesunięto więc na ten rok.
Wysokopodłogowce będą przebudowywane na częściowo niskopodłogowe
– Łącznie na 2022 r. Zakład Techniki zaplanował modernizację czterech NF6D – mówi przedstawicielka MPK. Zaznacza jednocześnie, że ukończenie robót jest w dużym stopniu uzależnione od dostaw zregenerowanych w Oberhausen wózków. Kontynuowany będzie też proces modernizacji Cityrunnerów. W zeszłym roku oddany do użytku został jeden wagon tego typu – nr 1204 – zaś w tym roku gruntowne naprawy przejść mają trzy kolejne sztuki. – Jeden z nich może powrócić do zajezdni już w ciągu miesiąca – stwierdza nasza rozmówczyni.
Plany remontowe na rok 2022 uzupełnia zamiar modernizacji jednego wagonu Pesa Tramicus oraz trzech M8C. Sprowadzone w zeszłym roku z Bielefeld wagony mają zostać, podobnie jak te zakupione kilka lat temu, przebudowane do typu M8CN ze środkowym członem niskopodłogowym. Wymieniony zostanie także napęd i układ sterowania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.