Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Opóźniona przebudowa Nawrot zakończy się we wrześniu

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2019-07-19 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Opóźniona przebudowa Nawrot zakończy się we wrześniu
fot. Stefan Brajter, Urząd Miasta Łodzi
Ulica Nawrot między Piotrkowską a Kilińskiego zostanie oddana do użytku dopiero po wakacjach – zapowiadają władze Łodzi. Tak samo będzie z ulicami Tuwima i Traugutta. Oznacza to co najmniej 8 miesięcy opóźnienia w stosunku do harmonogramu przedstawianego w ubiegłym roku. Zarząd Inwestycji Miejskich tłumaczy to utrudnioną współpracą z podwykonawcami instalacji podziemnych.

Prace budowlane na ul. Nawrot oraz równoległej Tuwima rozpoczęły się 24 lipca ubiegłego roku i miały zakończyć się do grudnia. Początkowo nic nie zapowiadało problemów z dotrzymaniem tego terminu. W listopadzie Zarząd Inwestycji Miejskich poinformował jednak o problemach z jednym z podwykonawców, którego zadaniem była przebudowa sieci energetycznych. – Firma od miesięcy zwodzi nas, że zakończy swoje prace – skarżyła się dyrektor ZIM Agnieszka Kowalewska-Wójcik. Ponieważ podmiot, o którym mowa, był podwykonawcą PGE, Urząd Miasta nie miał środków do jego skutecznego zdyscyplinowania. W efekcie do końca roku udało się wykonać tylko prace rozbiórkowe i podziemne.

Obecnie podawany przez Zarząd Inwestycji Miejskich termin to wrzesień. – Po ulicach w centrum pojedziemy po wakacjach – zapowiada Grzegorz Gawlik z biura prasowego magistratu. Dziś ma rozpocząć się układanie nawierzchni jezdni. Również we wrześniu mają zakończyć się przebudowy innych ulic, wchodzące w skład programu rewitalizacji obszarowej centrum Łodzi: Tuwima, Kilińskiego i Traugutta (ta ostatnia będzie jednak przejezdna jeszcze w tym miesiącu). Również one (z wyjątkiem Kilińskiego) w myśl początkowych planów miały zakończyć się w ubiegłym roku. Przebieg inwestycji drogowych wchodzących w skład rewitalizacji obszarowej centrum jest w Łodzi szeroko krytykowany. Zastrzeżenia budzą nie tylko utrudnienia w poruszaniu się po mieście, ale także coraz gorsza sytuacja przedsiębiorców prowadzących sklepy i lokale usługowe przy rozkopanych ulicach.

Cel inwestycji to poprawa jakości przestrzeni publicznej w centrum. Po ich zakończeniu ulice otrzymają szerokie chodniki oraz zatoki do parkowania, szpalery drzew i niską zieleń. Nowe elementy małej architektury (ławki i kosze na śmieci) mają poprawić estetykę. Nowa będzie też infrastruktura przystanków autobusowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Przestrzeń

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Roman Czubiński 18 lipca 2019

Łódź: Traugutta będzie przejezdna w lipcu

Przestrzeń

Łódź: Traugutta będzie przejezdna w lipcu

Roman Czubiński 10 czerwca 2019

Rewitalizacja Łodzi: W weekend zamknięcie Sienkiewicza

Przestrzeń

Rewitalizacja Łodzi: W weekend zamknięcie Sienkiewicza

Roman Czubiński 10 maja 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5