Ulica Nawrot między Piotrkowską a Kilińskiego zostanie oddana do użytku dopiero po wakacjach – zapowiadają władze Łodzi. Tak samo będzie z ulicami Tuwima i Traugutta. Oznacza to co najmniej 8 miesięcy opóźnienia w stosunku do harmonogramu przedstawianego w ubiegłym roku. Zarząd Inwestycji Miejskich tłumaczy to utrudnioną współpracą z podwykonawcami instalacji podziemnych.
Prace budowlane na ul. Nawrot oraz równoległej Tuwima
rozpoczęły się 24 lipca ubiegłego roku i miały zakończyć się do grudnia. Początkowo nic nie zapowiadało problemów z dotrzymaniem tego terminu. W listopadzie Zarząd Inwestycji Miejskich poinformował jednak o problemach z jednym z podwykonawców, którego zadaniem była
przebudowa sieci energetycznych. – Firma od miesięcy zwodzi nas, że zakończy swoje prace – skarżyła się dyrektor ZIM Agnieszka Kowalewska-Wójcik. Ponieważ podmiot, o którym mowa, był podwykonawcą PGE, Urząd Miasta nie miał środków do jego skutecznego zdyscyplinowania. W efekcie do końca roku udało się wykonać tylko prace rozbiórkowe i podziemne.
Obecnie podawany przez Zarząd Inwestycji Miejskich termin to wrzesień. – Po ulicach w centrum pojedziemy po wakacjach – zapowiada Grzegorz Gawlik z biura prasowego magistratu. Dziś ma rozpocząć się układanie nawierzchni jezdni. Również we wrześniu mają zakończyć się przebudowy innych ulic, wchodzące w skład programu rewitalizacji obszarowej centrum Łodzi: Tuwima, Kilińskiego i Traugutta (ta ostatnia
będzie jednak przejezdna jeszcze w tym miesiącu). Również one (z wyjątkiem Kilińskiego) w myśl początkowych planów miały zakończyć się w ubiegłym roku. Przebieg inwestycji drogowych wchodzących w skład rewitalizacji obszarowej centrum jest w Łodzi szeroko krytykowany. Zastrzeżenia budzą nie tylko utrudnienia w poruszaniu się po mieście, ale także coraz gorsza sytuacja przedsiębiorców prowadzących sklepy i lokale usługowe przy rozkopanych ulicach.
Cel inwestycji to poprawa jakości przestrzeni publicznej w centrum. Po ich zakończeniu ulice otrzymają szerokie chodniki oraz zatoki do parkowania, szpalery drzew i niską zieleń. Nowe elementy małej architektury (ławki i kosze na śmieci) mają poprawić estetykę. Nowa będzie też infrastruktura przystanków autobusowych.