Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Ograniczenia w rozkładzie jazdy także w przyszłym roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Ograniczenia w rozkładzie jazdy także w przyszłym roku
fot. Kasper FiszerPrzystanek w Łodzi
W przyszłym roku na kursy łódzkich tramwajów i autobusów wciąż będzie trzeba czekać na przystankach dłużej niż przed pandemią koronawirusa. Miasto nie zamierza przywracać standardowej częstotliwości funkcjonowania połączeń. Nawet linie magistralne będą więc – z niewielkimi wyjątkami – kursować tylko raz na kwadrans.

We wrześniu po zakończeniu wakacji w Łodzi nie przywrócono standardowego rozkładu jazdy komunikacji miejskiej uwzględniającego 12-minutową częstotliwość kursowania autobusów i tramwajów na znakomitej większości linii. Pomimo utrzymania nakładanych przez rząd ograniczeń w dopuszczalnej liczbie pasażerów przebywających jednocześnie w pojeździe samorząd wciąż kontraktuje więc znacznie mniej kursów niż przed pandemią. Wiemy już, że sytuacja ta nie zmieni się wraz z początkiem przyszłego roku.

Pasażerów nie przybywa, wpływy z biletów wciąż niskie

– Nie zaobserwowaliśmy zmian w ilości pasażerów. Nie widać tego również w liczbie sprzedanych biletów – tłumaczy Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Już wcześniej samorząd informował o utrzymującej się mniejszej liczbie podróżnych. Jak wynika z obserwacji naszej redakcji, zwłaszcza w godzinach szczytu pojazdy bywają jednak napełnione stosunkowo mocno.

Częściowo potwierdza to przedstawiciel magistratu, wskazując, że zainteresowanie przewozami zwiększa się m.in. w godzinach zmian w zakładach pracy. – Ta tendencja utrzymuje się od dawna – stwierdza. Mówi, że miasto już wprowadziło wzmocnienia na liniach magistralnych prowadzących na tereny przemysłowe. Przypomnijmy jednak, że wraz z początkiem grudnia spadła liczba kursów na linii 96 dowożącej pracowników na osiedle Teofilów Przemysłowy. Zlikwidowana została też tramwajowa „szesnastka” prowadząca w tę samą część miasta. Jedną z przyczyn podjęcia takiej decyzji miały być względy kadrowe.

Różny takt linii miejskich i podmiejskich

– W najbliższym czasie nie są planowane zmiany [w częstotliwości kursów] – mówi Tomasz Andrzejewski. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że rozrzedzenie odjazdów na liniach miejskich może powodować pewne dodatkowe komplikacje odczuwalne przez korzystających z niektórych połączeń podmiejskich. Te funkcjonują bowiem w swoim standardowym takcie, np. linia Z41 do Pabianic ma 24-minutową częstotliwość dopasowaną do 12-minutowego taktu obowiązującego na całej sieci do marca tego roku.

Co interesujące, Łódź praktycznie nie wprowadziła żadnych cięć w ofercie połączeń nocnych, na których frekwencja spadła w sposób bardzo wyraźny. Linie miejskie nadal kursują więc co 30 minut. Jedynym ograniczeniem jest rezygnacja z utrzymywania podmiejskich kursów do Pabianic. Decyzję w tej sprawie podjął jednak Urząd Miejski w Pabianicach.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij