Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź odda Zgierzowi organizację komunikacji do Ozorkowa

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-11-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź odda Zgierzowi organizację komunikacji do Ozorkowa
fot. Kasper FiszerAutobus zgierskiej komunikacji miejskiej w Łodzi
Po otwarciu tramwajowej linii 45 Łódź nie będzie już organizatorem komunikacji zastępczej za niekursujący od prawie czterech lat tramwaj 46 do Ozorkowa. Stolica aglomeracji nie zapewni też komunikacji nocnej pomiędzy miastami. Rolę tę ma przejąć Zgierz.

Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o problemach, jakie mogą wystąpić po otwarciu linii tramwajowej do Zgierza na trasie do Ozorkowa. Zawieszony nadal będzie bowiem ruch na linii 46, która od 2018 r. pozostaje nieczynna w związku ze złym stanem technicznym infrastruktury. Obecnie w zastępstwie pomiędzy miastami funkcjonuje linia autobusowa Z46, której organizatorem, podobnie jak zawieszonej 46, jest Łódź.

Łódź: Nie będziemy już decydować o komunikacji nocnej

Coraz więcej wskazuje jednak na to, że organizacja komunikacji do Ozorkowa znacząco się zmieni. Z wcześniejszych zapowiedzi wynikało bowiem, że podłódzkie gminy rozważają samodzielną organizację kursów autobusowych, które zostałyby skomunikowane z tramwajem w Zgierzu. Założenia te potwierdziła właśnie sama Łódź.

– Te kwestie pozostaną w gestii Zgierza – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, pytany o linię Z46 i o komunikację nocną pomiędzy Łodzią a Zgierzem. Dziś autobus zastępczy kursuje bowiem całą dobę, podobnie zresztą jak tramwajowe 46 przed likwidacją jego kursów. – Po naszej stronie pozostanie obsługa linii tramwajowej do Zgierza – dodaje nasz rozmówca.

Problemy dla jednych, ułatwienia dla innych

Dla pasażerów oznacza to duże zmiany, także w zakresie taryfy biletowej. Dziś można dojechać aż do Ozorkowa, korzystając z biletów łódzkich – czasowych (kosztują tyle samo co na terenie miasta) bądź strefowych (dotyczy to zwłaszcza biletów okresowych; są nieco droższe niż obowiązujące tylko w Łodzi, jeśli mają być honorowane zarówno poza stolicą aglomeracji, jak i w niej samej, bądź tańsze, jeśli użytkownik nie chce jeździć po Łodzi, a jedynie po jej obrzeżach). Z46 nie jest natomiast w pełni zintegrowane taryfowo z autobusami komunikacji zgierskiej.

Teraz najprawdopodobniej układ ten zostanie odwrócony: jadąc autobusem z Ozorkowa do Zgierza i przesiadając się tam do tramwaju, trzeba będzie skasować drugi bilet. Nie będzie to natomiast konieczne, jeśli przesiadka będzie odbywać się pomiędzy autobusami zgierskiej komunikacji miejskiej.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz: Tramwaj częściej niż przed remontem. Co z Z46?

Komunikacja

Zgierz: Tramwaj częściej niż przed remontem. Co z Z46?

Kasper Fiszer 09 listopada 2021

Łódź: Ostatni M6S przekazany do muzeum w Redeczu

Komunikacja

Łódź: Ostatni M6S przekazany do muzeum w Redeczu

Kasper Fiszer 05 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5