Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Od poniedziałku przebudowa Ronda Solidarności

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2017-08-04 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Od poniedziałku przebudowa Ronda Solidarności
fot. Roman Czubiński
Niecałe dwa miesiące – to czas, w jakim powinna zakończyć się inwestycja na Rondzie Solidarności. Ruch na skrzyżowaniu ma zostać usprawniony dzięki rozsunięciu jezdni i wydzieleniu torów – na razie tylko po wschodniej stronie. Przebudowa wymusi poważne zmiany w układzie linii.

Skrzyżowanie z sześcioma wlotami ma opinię ogólnie trudnego do przejechania. Głównym źródłem opóźnień w ruchu tramwajów po ul. Pomorskiej, które potrafią sięgać w godzinach szczytu nawet 20 minut, są jednak samochody stojące pod światłami na ul. Pomorskiej i blokujące torowisko. Aby rozwiązać problem, Zarząd Inwestycji Miejskich zamierza na odcinku między ul. Matejki a rondem poszerzyć jezdnię kosztem chodników. Przesunięcie krawężnika o ok. 75 cm pozwoli na utworzenie w tym miejscu wydzielonego torowiska.

Lokalni politycy zajęli się w końcu sprawą w tym roku, po wieloletnich zabiegach łódzkich organizacji pozarządowych (m. in. po kilkakrotnie zgłaszanych wnioskach do budżetu obywatelskiego). Stosowną uchwałę podjęła wiosną Rada Miejska. „Na tym odcinku funkcjonują cztery linie tramwajowe: 15, 17, 45 i 46. Trasa jest wykorzystywana także w celach dojazdowych do zajezdni tramwajowej na ulicy Telefonicznej. Brak odseparowanego pasa przeznaczonego dla ruchu tramwajów powoduje duże utrudnienia w ich ruchu, a tym samym znaczne opóźnienia na dużej części sieci tramwajowej, a także generuje koszty po stronie przewoźnika w postaci większego zużycia energii elektrycznej i wydłużonego czasu pracy motorniczych” - napisano w uzasadnieniu. Po przygotowaniach do inwestycji nadszedł czas jej rozpoczęcia.

Pomorska przez 5 dni bez tramwajów

Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej zostaną podzielone na dwa etapy. Na początku zmienią się trasy linii podmiejskich: 45 ze Zgierza pojedzie na pętlę Dworzec Łódź Dąbrowa (w zamian za zawieszoną 4 – oznacza to kolejne pogorszenie oferty na ul. Zgierskiej na Radogoszczu), a 46 z Ozorkowa – na Koziny. Linia 17 zostanie na pięć dni zawieszona i zastąpiona autobusem z Kozin przez Północną i Matejki do pętli przy szpitalu CKD. W piątek 12 sierpnia, gdy zakończą się prace przygotowawcze, miejsce autobusowej komunikacji zastępczej zajmą linie tramwajowe obsługiwane taborem dwukierunkowym: 17 z Kozin zakończy bieg po zachodniej stronie Ronda Solidarności, a Z17 pojedzie z tymczasowej krańcówki po zachodniej stronie na Stoki. Zmienią się także rozkłady jazdy obu wariantów linii 87 i nocnej N7.

Uruchomienie linii wahadłowych wymaga utworzenia tymczasowych zjazdów międzytorowych. - W najbliższy poniedziałek rozpocznie się montaż nakładek torowych i budowa przewiązek. W związku z pracami pojawią się zmiany w komunikacji miejskiej i utrudnienia dla kierowców – informuje rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski. Od posesji o numerze 115A (tuż przed rondem na zachodzie) Pomorska zostanie wyłączona z ruchu na wschód. Na wschodnim wlocie między Matejki a rondem będą możliwe tylko docelowe wjazdy do posesji. Utrudnienia obejmą również al. Palki i ul. Kopcińskiego (DK14), na których początkowo nastąpi zwężenie lewych pasów, a następnie – w środę 16 sierpnia – przerzucenie ruchu w obu kierunkach na jezdnię zachodnią.

Cel: zdążyć przed studentami

- Prace związane z samym torowiskiem planujemy zakończyć na przełomie września i października – deklaruje wicedyrektor ZDiT Michał Chylak. Chodzi o przywrócenie ważnych dla studentów łódzkich uczelni linii 15 i 17 na stałą trasę do początku roku akademickiego. Taki sam termin obowiązuje wykonawców skoordynowanych z przebudową ronda remontów torowisk na ul. Gdańskiej i Kopernika. W przyszłości ZIM planuje także przebudowę zachodniego wlotu ul. Pomorskiej, jednak w tym przypadku konieczne będzie uregulowanie własności działek, z których jedna należy do Skarbu Państwa.

Oprócz zmiany geometrii jezdni zostanie wymienione samo torowisko. Zużyty tor podsypkowy zostanie zastąpiony torowiskiem w płytach betonowych. ZDiT motywuje taką zmianę chęcią umożliwienia szybszego przejazdu przez rondo pojazdom uprzywilejowanym.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Konstantynów: Zakres remontu tramwaju nieuzgodniony

Komunikacja

Konstantynów: Zakres remontu tramwaju nieuzgodniony

Kasper Fiszer 03 sierpnia 2017

Łódź: Poprawa spójności informacji pasażerskiej

Komunikacja

Łódź: Poprawa spójności informacji pasażerskiej

Kasper Fiszer 02 sierpnia 2017

Łódź: ZDiT zadowolony z reformy komunikacji

Komunikacja

Łódź: ZDiT zadowolony z reformy komunikacji

Kasper Fiszer 01 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5