Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Nowy przystanek na Retkini będzie przesunięty przez KDP?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Nowy przystanek na Retkini będzie przesunięty przez KDP?
fot. Pearlmaster1212, lic. CC BY-SA 4.0
Czy istniejąca infrastruktura kolejowa na łódzkiej Retkini będzie musiała zostać przebudowana w związku z planowaną budową linii kolei dużych prędkości? Na razie nie ma konkretnych odpowiedzi na pytanie o zakres koniecznych zmian. Nie jest jednak wykluczone, że obejmą one niedawno otwarty przystanek kolejowy.

Przystanek kolejowy Łódź-Retkinia został otwarty dwa lata temu. Cieszy się on dużym zainteresowaniem podróżnych, bo komunikuje duże osiedle znajdujące się w zachodniej części miasta nie tylko z jego centrum, ale też z innymi ośrodkami regionu i kraju. Czy perony wybudowane niedawno przy linii nr 14 wkrótce zostaną jednak przesunięte, co w praktyce oznacza ich powtórną budowę od podstaw w nieco zmienionej lokalizacji?

Trwają rozmowy z inwestorem

Na razie zarządca infrastruktury nie udziela konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Przyznaje jednak, że w tej sprawie trwają rozmowy. – Wraz z Centralnym Portem Komunikacyjnym analizujemy uwarunkowania i techniczne aspekty połączenia projektowanej linii kolei dużych prędkości nr 85 Warszawa Zachodnia – Poznań-Starołęka z linią nr 14 Łódź Kaliska – Sieradz – granica państwa w rejonie przystanku Łódź-Retkinia – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Uzgodnienia mają dotyczyć m.in. szczegółów przyszłego układu torowo-peronowego. – Dążymy do zachowania odpowiednich warunków obsługi podróżnych – zapewnia nas przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Nie wskazuje przy tym, że odprawa ta miałaby nadal odbywać się w dokładnie tej samej lokalizacji.

Ile wydano na budowę przystanku?

Przy centrum handlowym na ul. Maratońskiej powstały dwa perony jednokrawędziowe. W ramach tego samego kontraktu PLK zleciły także zakończone budowy dwóch innych nowych przystanków – Łódź-Warszawska i Łódź-Radogoszcz-Wschód – a także rozbudowę przystanku na Marysinie i dobudowę elementów infrastruktury pasażerskiej na Arturówku i Stokach. Łączna wartość wszystkich tych prac to niemal 50 mln zł. Można szacować, że przystanek na Retkini pochłonął kilkanaście procent tej kwoty.

Wszystkie powyższe prace zostały dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Samorząd regionu od perspektywy 2007 – 2013 konsekwentnie wspiera rozwój siatki przystankowej w regionie. Aktualnie kończy się kolejna edycja wojewódzkiego programu przystankowego, w ramach którego budowany jest nowy obiekt w Pabianicach.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5