Od dziś obowiązuje nowy przydział wagonów niskopodłogowych do poszczególnych tras. Zachowuje on kilka zmian wprowadzonych na początku miesiąca i wprowadza dodatkowe modyfikacje. Na większej liczbie tras pojawią się NF6D, a na linii do Pabianic nadal kursować będą dwukierunkowe M8CN.
Wagony z całkowicie lub częściowo niską podłogą wciąż stanowią w taborze łódzkiego MPK mniejszość. W związku z dostawami używanych pojazdów serii NF6D i fabrycznie nowych 122NaL ich liczba znacząco się jednak zwiększyła. Wraz z ilostanem rośnie również liczba linii, na których przynajmniej część brygad obsługiwana jest taborem przyjaznym dla osób o ograniczonej mobilności, starszych czy podróżujących z wózkiem dziecięcym.
Na „jedynce” tabor z „czwórki”
Dziś zmienił się w sposób istotny przydział poszczególnych serii do konkretnych linii. I tak na linię nr 1, która od kilku dni zastępuje na Bałutach zawieszoną „czwórkę”, trafiły GT8N, które wcześniej kursowały właśnie na linii nr 4. W szczycie planowo obsługują one 8 brygad, a po szczycie, podobnie jak w soboty i niedziele, 7. Na „dwójce” kursują M8CN (6, a po szczycie 5) i, od niedawna, NF6D (5, po szczycie 4). W weekendy obsługę zapewnią wyłącznie tramwaje pierwszego ze wskazanych typów. Zostaną wystawione na siedem brygad.
Linia nr 3, która została skrócona do tymczasowego krańca Marysin-Skrzydlata, wciąż jest obsługiwana dwukierunkowymi NF6D. Wyjeżdżają one na wszystkie 12 brygad (po szczycie utrzymane jest 8 brygad, w soboty – 9, w niedziele – 7). Na liniach 5 i 6 kursują wyłącznie wysokopodłogowe wagony generacji 805Na. Na linię 7 skierowane zostały nieco wygodniejsze w zakresie wysokości wejścia pojazdy M6S, ale niebawem planowana jest ich kasacja.
Niska podłoga na „ósemce” – symbolicznie – także w dzień roboczy
Tabor niskopodłogowy na linii nr 8 pojawia się aktualnie także w dni robocze. NF6D wystawiane są na jedną brygadę w dzień powszedni, na 7 w sobotę i na 9 w niedzielę. Na linii 9 nie kursują wagony z niską podłogą. Linia 10 obsługiwana jest wagonami 122NaL Swing (w szczycie – 20 brygad, po szczycie – 13, w soboty – 9, w niedziele – 7). Tramwaje 122N (8, po szczycie 4) i Cityrunnery (5 przez cały dzień) skierowane zostały zaś na „jedenastkę”, na której nie kursują już natomiast NF6D. W soboty na linii pojawiać się będą wagony obu tych typów (odpowiednio 8 i 2 szt.), a w niedziele – wyłącznie 122N (8 szt.).
Na linii 12 wciąż kursują Swingi – w dzień roboczy 8 przez cały dzień, w soboty – 10, w niedziele – 7. „Piętnastkę” nadal obsługują cityrunnery (w dzień roboczy 7, a po szczycie 6 brygad, w soboty – 10, w niedziele – 8). Pojawiają się one również na linii 17 o pokrywającym się na znacznej części trasy przebiegu, ale tylko w niedziele (4 szt.). Wyłącznie wysokopodłogowce obsługują szczytowe „szesnastkę” i „osiemnastkę” oraz całodzienne linie 13 i 14.
Niskopodłogowcem do Ksawerowa
Dwukierunkowe M8CN wciąż jeżdżą natomiast na skróconej podmiejskiej linii 41 do Ksawerowa. – W dzień roboczy jest ona obsługiwana czterema wagonami, a w soboty i niedziele – trzema – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.