Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Nowe przystanki kolejowe o kolejne trzy miesiące później

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-12-13 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Nowe przystanki kolejowe o kolejne trzy miesiące później
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA w Łodzi
Pół roku po pierwotnym terminie zakończenia inwestycji otwarte zostaną nowe przystanki kolejowe na łódzkich osiedlach Retkinia i Radogoszcz-Wschód, a także przy ul. Warszawskiej. PKP PLK otworzą je dopiero w marcu, bo choć zakończyły się zasadnicze prace, wciąż brakuje zasilania elektrycznego. Na peronach poza latarniami stanęły także urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej.

Trwa budowa nowych przystanków kolejowych w Łodzi. Perony na osiedlu Retkinia pomiędzy Łodzią Kaliską a Lublinkiem przy linii kolejowej nr 14 w stronę Sieradza oraz na Radogoszczu-Wschodzie i przy ul. Warszawskiej na trasie Łódź-Widzew – Zgierz (linia nr 16) miały pierwotnie zostać otwarte w trzecim kwartale tego roku. Jesienią zarządca infrastruktury poinformował o przesunięciu terminu oddania ich do eksploatacji na 13 grudnia. Również ten termin nie został jednak ostatecznie dotrzymany.

Są latarnie i wyświetlacze, ale nie ma zasilania

– Zasadnicze prace już się zakończyły – podkreśla Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Na nowych peronach stoją wiaty i ławki, przygotowano też urządzenia oświetleniowe. – Zamontowano czytelne oznakowanie, tzw. infokioski i wyświetlacze systemu dynamicznej informacji pasażerskiej – opisuje nasz rozmówca. Wszystko to nie jest jednak wciąż dostępne dla podróżnych.

Wciąż brakuje bowiem zasilania energetycznego niezbędnego choćby do działania latarni peronowych. – Nowe przystanki będą czynne od marca – zapowiada rzecznik krajowego zarządcy infrastruktury. Zapewnia także, że aktualne informacje o ostatecznym kształcie rozkładu jazdy, a więc uwzględniające m.in. przesunięcie terminu oddania do użytku trzech przystanków ulokowanych na łódzkich osiedlach, dostępne są w gablotach stacyjnych oraz na łamach Portalu Pasażera.

Przejście podziemne na Stokach, nowa droga dojścia w Arturówku

W ramach tego samego zadania PKP PLK prowadziły również prace na istniejących już przystankach położonych przy miejskim odcinku linii nr 16, a więc pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem. W sierpniu zaczęła funkcjonować mijanka na Marysinie, a teraz do użytku oddane zostało również przejście podziemne przy przystanku Łódź-Stoki, które zapewni możliwość dogodnego dojścia na drugą stronę torów, gdzie znajduje się osiedle.

– Na przystanku Łódź-Arturówek powstało natomiast dodatkowe przejście, które ułatwi dojście od strony ul. Łagiewnickiej – mówi Mirosław Siemieniec. Na Marysinie już od kilku miesięcy czynny jest drugi peron z pochylnią dla osób o ograniczonej mobilności (przystanek znajduje się poniżej poziomu układu drogowego). Na każdym z opisywanych przystanków zatrzymywać się będą głównie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5