Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Nowe przystanki kolejowe kolejny kwartał później. „Nie ma przyłączy energetycznych”

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-03-23 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Nowe przystanki kolejowe kolejny kwartał później. „Nie ma przyłączy energetycznych”
fot. Kasper FiszerNowy przystanek Łódź-Radogoszcz Wschód
Przedłuża się podłączanie nowych łódzkich przystanków kolejowych do sieci energetycznej. W związku z tym zostaną one udostępnione podróżnym ze sporym opóźnieniem. PKP PLK zakładają teraz, że otwarcie peronów na Retkini i przy ul. Warszawskiej nastąpi dopiero w połowie tego roku.

W Łodzi trwa intensywna rozbudowa sieci przystanków kolejowych. W marcu otwarty po kilkudziesięciu latach przerwy został przystanek Łódź-Andrzejów Szosa, zakończyła się też opóźniona budowa peronu na osiedlu Radogoszcz Wschód. Wciąż trwają natomiast prace na przystankach Łódź Warszawska i Łódź-Retkinia. Oba pierwotnie miały zostać udostępnione podróżnym jesienią zeszłego roku.

Opóźnienie inwestycji rośnie

Zarządca infrastruktury już kilkakrotnie przekładał termin ich oddania do użytku. Miano je otworzyć w grudniu wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, ale niedługo wcześniej ogłoszono, że w związku z brakiem przyłączy energetycznych podróżni będą mogli wsiadać do pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w nowych punktach dopiero w marcu. Jak poinformował niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, który dotuje przedsięwzięcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, roboty nie zostały jednak zakończone.

Wiemy już, że zakończenie inwestycji w obu przypadkach opóźnione jest o kolejne trzy miesiące, a otwarcie przystanków na Retkini i przy skrzyżowaniu Warszawskiej ze Skrzydlatą na Marysinie nastąpi według obecnych założeń dopiero w połowie tego roku. – Choć zakończono wszelkie prace, potrzebne jest jeszcze zasilanie – informuje Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych (należy przy tym zauważyć, że z drugiej części zdania wynika jasno, że nie zakończyły się prace energetyczne).

PGE deklaruje zakończenie robót do czerwca

– Brak zasilania ogranicza bezpieczeństwo i komfort obsługi – podkreśla przedstawiciel spółki. Mówi, że niemożliwe jest funkcjonowanie oświetlenia, wind, monitoringu czy urządzeń dynamicznej informacji pasażerskiej. Odpowiednie przyłącza mają pojawić się zgodnie z przytaczaną przez służby prasowe PKP PLK deklaracją PGE do czerwca. Należy się więc spodziewać, że postoje na obu przystankach zostaną wyznaczone wraz z wejściem w życie przedwakacyjnej korekty rozkładu jazdy.

Przystanek Retkinia położony jest na linii kolejowej nr 14 pomiędzy łódzkimi stacjami Kaliska i Lublinek. Zatrzymywać się będą tam pociągi regionalne jadące w kierunku Zduńskiej Woli, Sieradza czy Ostrowa Wielkopolskiego. Przystanek Warszawska znajduje się zaś przy tzw. kolei obwodowej na odcinku Łódź-Widzew – Zgierz.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5