Na trasę linii 84 wyjechał dziś pierwszy z 24 minibusów Isuzu, zamówionych przez łódzkie MPK. W Łodzi jest już 17 pojazdów – ostatnich 7 producent ma dostarczyć jutro i pojutrze. Zamówienie kosztowało przewoźnika 20,2 mln zł.
Isuzu Novociti Life to autobus o długości 7,86 metrów, mogący przewozić 63 osoby, w tym 24 na miejscach siedzących. Jest to pojazd niskopodłogowy i klimatyzowany. Łódź to pierwsze polskie miasto, w którym minibusy tego typu będą kursowały na liniach komunikacji miejskiej. – Mam nadzieję, że debiut będzie udany – mówi prezes MPK Zbigniew Papierski.
Według Papierskiego nowo przyjęte na stan pojazdy zapewniają pasażerom komfort jazdy na europejskim poziomie. – Minibusy Isuzu Novociti nie są adaptacją innych pojazdów. Zostały zaprojektowane od początku z myślą o przewozach miejskich – dodaje prezes BusImport Aleksandra Tonder.
MPK będzie starało się wykorzystywać nowe pojazdy jak najintensywniej. – Być może będą jeździły nawet 18-20 godzin na dobę – zapowiada prezes przewoźnika. Jak twierdzi, dzięki temu zakupowi spółka będzie mogła obsługiwać więcej linii na obszarach pozbawionych dużych potoków pasażerskich. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa (średnio 25,6 l/100 km według danych producenta) przewozy na liniach, na których potoki pasażerskie na to pozwalają, będą bardziej ekonomiczne.
Spośród 17 dostarczonych autobusów 7 jest w tej chwili w zajezdni Nowe Sady, a 10 – na Limanowskiego. Co istotne, podpisana 9 sierpnia ubiegłego roku
umowa z importerem przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o aż 18 kolejnych egzemplarzy.
Niedawno przewoźnik
ujawnił, że – wbrew początkowym zamierzeniom – nie wszystkie posiadane przez spółkę minibusy starszej generacji (Jelcze Vero z rocznika 2006) zostaną skreślone z inwentarza. – Nie wytypowaliśmy jeszcze Jelczy Vero, które wyłączymy z eksploatacji. Przewidujemy wykorzystanie tych egzemplarzy jako dawców części dla pozostałych – deklaruje Papierski.