Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Nowa linia podmiejska do Rzgowa, Tuszyna i Głuchowa w 2019 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-12-05 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Nowa linia podmiejska do Rzgowa, Tuszyna i Głuchowa w 2019 r.
fot. Damianwiszowaty12, lic. CC BY-SA 4.0Autobus w Głuchowie
Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Łodzią, Rzgowem i Tuszynem w przyszłym roku uruchomiona ma zostać linia autobusowa 256. Połączenie ma ruszyć w kwietniu przyszłego roku. Podróżni nie będą mogli jednak korzystać z biletów łódzkiej komunikacji miejskiej.

Sieć łódzkich autobusów miejskich rozwija się w ostatnich latach intensywnie na obszarach podmiejskich. Miasto zawiera bowiem z gminami ościennymi porozumienia o wspólnej organizacji połączeń, które w dużej mierze zastępują linie funkcjonujące na podstawie ogólnych przepisów o komunikacji autobusowej (a nie o komunikacji miejskiej). Podobnie jak w całym kraju, na terenie aglomeracji łódzkiej likwidowane są bowiem kolejne trasy obsługiwane przez przewoźników na zasadach komercyjnych.

Organizator z Tuszyna, osobna taryfa biletowa

Kolejne samorządy, które zdecydowały się na uruchomienie komunikacji międzygminnej do stolicy regionu, to Tuszyn i Rzgów. – Podpisane zostało porozumienie pomiędzy gminami dotyczące uruchomienia linii 256 z Tuszyna do Łodzi – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. – Całość organizacji i kosztów takiej linii miałaby ponieść gmina [podłódzka] – dodaje nasz rozmówca.

Połączenie funkcjonować będzie zatem na podobnych zasadach, jakie obowiązują na trasach oznaczonych symbolami 201 i 202, a które wybiegają z Łodzi do gminy Andrespol. Przewoźnik wyłoniony zostanie przez gminę Tuszyn, która jest organizatorem połączeń. Zgodnie z treścią porozumienia w pojazdach obowiązywać będzie jednak nie taryfa lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi, a osobna taryfa tuszyńska. Pasażerowie nie będą mogli więc na podstawie jednego biletu podróżować nie tylko do na nowej trasie, ale także we wszystkich innych autobusach oraz w tramwajach kursujących po łódzkich ulicach – w tym celu będą musieli osobno kupić bilet łódzki.

Autobus dotrze za Tuszyn – do Głuchowa

Zgodnie z porozumieniem wpływy z tytułu sprzedaży biletów mają stanowić przychód organizatora (którym będzie gmina Tuszyn, a nie miasto Łódź). Porozumienie gminne ma wejść w życie z początkiem kwietnia 2019 r. i zawarte jest na czas nieokreślony. Dokument nie określa dokładnego kształtu planowanej oferty przewozowej.

– Autobus w Łodzi miałby kończyć trasę na pętli Piastów Kurak – informuje o przebiegu trasy Tomasz Andrzejewski. Zlokalizowana jest ona u zbiegu ulic Karpackiej i Paderewskiego, gdzie funkcjonuje istotny węzeł przesiadkowy. Poza autobusami można wsiąść tam także do tramwajów linii 5, 6 i 15, które zapewniają połączenie z różnymi częściami centrum, a także m.in. z kampusami Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Łódzkiego czy z dworcami Łódź Chojny, Łódź Fabryczna i Łódź Żabieniec. Drugi kraniec znajdować się ma natomiast zgodnie z treścią porozumienia przy centrum logistycznym w Głuchowie w gminie Tuszyn (autobus przejeżdżałby kolejno przez Starową Górę, Rzgów, Modlnicę i Tuszyn).

40 lat temu do Tuszyna docierał tramwaj

Przypomnijmy, że dawniej do Tuszyna z Łodzi dostać się można było wybudowaną w 1916 r. linią tramwajową. Połączenie noszące numer 42 zostało jednak skrócone do Rzgowa już w 1978 r. W 1993 r. linia została zlikwidowana.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Przystanki na żądanie pomagają... samochodom

Komunikacja

Łódź: Przystanki na żądanie pomagają... samochodom

Kasper Fiszer 03 grudnia 2018

Łódź Fabryczna: Miasto rezygnuje z płyty postojowej

Komunikacja

Łódź Fabryczna: Miasto rezygnuje z płyty postojowej

Kasper Fiszer 28 listopada 2018

Łódź: Sieć przystanków na żądanie się rozszerza

Komunikacja

Łódź: Sieć przystanków na żądanie się rozszerza

Kasper Fiszer 26 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5