Droga mieszkańców sporej części Bałut i przyległych obszarów śródmiejskich do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej jest obecnie dłuższa. Z ruchu wyłączony został bowiem równocześnie szereg ulic na jednym obszarze. Remont toczy się tylko na części z nich. Reszta nie zostanie objęta działaniami inwestycyjnymi.
Bardzo duży procent łódzkiej sieci tramwajowej nie jest obecnie eksploatowany. Wynika to częściowo z awaryjnego wyłączania z eksploatacji odcinków pozostających w złym stanie technicznym, a częściowo – z prowadzonych remontów. Aktualnie niewykorzystywana jest m.in. duża część linii na terenie dzielnicy Bałuty w rejonie pl. Kościelnego.
Jednoczesne wyłączenie z ruchu wielu ulic w jednym obszarze
Mowa tu o odcinkach ul. Limanowskiego od Zachodniej do Zgierskiej, a także ciągu Zgierska – Nowomiejska od węzła Targowisko Dolna do pl. Wolności. Nieprzejezdny jest też odcinek Wojska Polskiego od Zgierskiej do Franciszkańskiej. Wszystkie te trasy nie będą wykorzystywane jeszcze długo, bo toczą się prace remontowe na ul. Północnej, na pl. Wolności, na ul. Legionów i na Wojska Polskiego od Franciszkańskiej do pętli na Dołach. Oznacza to, że z jednej strony każda z wymienionych ulic jest fizycznie odcięta od reszty sieci.
Długotrwały okres wyłączenia z ruchu nie zostanie przy tym wykorzystany do realizacji prac infrastrukturalnych. – Torowisko w ul. Limanowskiego było remontowane w 2021 r. – przypomina Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Przypomnijmy, że remont miał miejsce po awaryjnym wstrzymaniu ruchu związanym ze złym stanem technicznym tego krótkiego fragmentu.
Spore utrudnienia dla mieszkańców Bałut
– Również infrastruktura w ul. Nowomiejskiej jest w dobrym stanie technicznym i nie wymaga dodatkowych prac – zapewnia nas przedstawiciel samorządu. Zadań remontowych nie zaplanowano także na Zgierskiej. Odcinek ten ma duże znaczenie dla całego systemu komunikacji tramwajowej, bo stanowi jedną z podstawowych tras zjazdowych z Bałut do największej łódzkiej zajezdni przy ul. Telefonicznej.
Wyłączenie z ruchu dużej części torowisk na Bałutach stanowi spory problem komunikacyjny dla mieszkańców starszej części tej dzielnicy. Układ ulic wyłączonych z ruchu sprawia bowiem, że praktycznie niemożliwe jest wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej w zamian za niekursujące tramwaje. Trudniej jest więc nie tylko wydostać się z okolic pl. Kościelnego, ale też odbyć podróż w relacji dłuższej, np. z okolic osiedla Julianów na kampus Uniwersytetu Łódzkiego czy w rejon Dworca Fabrycznego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.