Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Nie będzie nowej pętli przy przystanku kolejowym Radogoszcz Zachód

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-02-26 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Nie będzie nowej pętli przy przystanku kolejowym Radogoszcz Zachód
fot. Kasper FiszerPeron kolejowy na Radogoszczu
Autobusy kilku linii kończących bieg na osiedlu Radogoszcz Zachód nie dowiozą pasażerów bezpośrednio na przystanek kolejowy o tej samej nazwie. Miasto nie zrealizuje bowiem planów przeniesienia pętli bliżej torów kolejowych. Duża inwestycja, w ramach której miał powstać obiekt, nie uzyskała bowiem dofinansowania zewnętrznego.

Pod koniec 2013 r. PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły przystanek kolejowy Łódź-Radogoszcz Zachód znajdujący się na linii kolejowej nr 15 pomiędzy stacjami Łódź-Żabieniec i Zgierz. Znacząco ułatwił on dostęp do pociągów mieszkańcom dużego osiedla Radogoszcz położonego w północnej części miasta, na rubieżach dzielnicy Bałuty. Od początku pewnym problemem był przy tym dojazd na przystanek komunikacją miejską.

Były konkretne plany budowy nowej pętli

Niedaleko torów znajduje się bowiem duża pętla autobusowa Radogoszcz Zachód (jej poprzednia nazwa to 11 Listopada). Stamtąd do przystanku kolejowego trzeba jednak przejść kilkaset metrów. Łódzki samorząd zauważył ten problem i na początku 2014 r. ogłosił, że rozważa budowę nowej pętli w odległości ok. 300 metrów od poprzedniej. Inwestycja nie została jednak przeprowadzona do dziś.

Zmian w tym zakresie nie przyniosą też najbliższe miesiące, i to pomimo skonkretyzowania planów inwestycyjnych. – Miasto planowało budowę łącznika do drogi ekspresowej S14 w przedłużeniu al. Włókniarzy. W ramach projektu wykonany byłby również nowy układ ulic w sąsiedztwie stacji kolejowej i osiedla Radogoszcz Zachód. Powstałaby też pętla przy stacji – opisuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Jedna linia autobusowa dojeżdża bliżej peronów

– Wykreślenie tej drogi z listy dróg krajowych oraz zmiany w węzłach na S14 spowodowały brak dofinansowania i wstrzymanie planów realizacji tej inwestycji – informuje jednak nasz rozmówca. Nie wskazał przy tym żadnego innego potencjalnego źródła finansowania budowy pętli. W najbliższym czasie obiekt więc nie powstanie.

Na co mogą zatem liczyć pasażerowie? – W celu zapewnienia lepszego dojazdu do stacji po ul. 11 Listopada do ul. Okulickiego „Niedźwiadka” w stałym układzie tras kursuje linia 89 – mówi Tomasz Andrzejewski. Jest to jednak połączenie realizowane z relatywnie niską, bo 20-minutową częstotliwością w dni robocze i półgodzinną w weekendy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szczecin z jedną, dobrą ofertą na elektrobusy

Przestrzeń

Szczecin z jedną, dobrą ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 23 lutego 2021

Łódź: 14 stacji Wojewódzkiego Roweru Publicznego

Komunikacja

Łódź: 14 stacji Wojewódzkiego Roweru Publicznego

Kasper Fiszer 14 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5