Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź Niciarniana: Powtarzają się akty wandalizmu

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-12-04 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź Niciarniana: Powtarzają się akty wandalizmu
Tunel pod przystankiem Łódź Niciarnianafot. Kasper Fiszer
Tunel drogowy przy przystanku kolejowym Łódź Niciarniana jest regularnie dewastowany – wandale wybijają płyty, którymi wyłożono ściany obiektu. PKP PLK nie odpowiada obecnie za utrzymanie tunelu. Miasto naprawiło uszkodzenia, stosując jednak płyty inne niż zamontowane w trakcie budowy.

W grudniu 2016 r. otwarto nie tylko nową podziemną stację Łódź Fabryczna, ale i mniejszy przystanek Niciarniana znajdujący się pomiędzy Łodzią Fabryczną a Widzewem. Tor przebiega tam – inaczej niż przed przebudową – po wiadukcie nad ul. Niciarnianą. Z ulicy dostępne są bezpośrednie wejścia na peron.

Już po pięciu miesiącach nastąpiło pierwsze uszkodzenie

Zaledwie pięć miesięcy po otwarciu nowego układu drogowego doszło do pierwszej dewastacji nowego obiektu. Ściany tunelu wyłożone są wielkimi płytami, które okazały się jednak stosunkowo nietrwałe. Przy pomocy ciężkiego narzędzia zostały one połamane. Ze ścian zwisały kable, a fragmenty połamanych płyt zalegały na chodniku.

Płyty rozbijano potem jeszcze co najmniej dwukrotnie. W kwietniu tego roku uszkodzone zostało kolejne kilkanaście sztuk. Część z nich spadła na chodnik, inne zostały wciśnięte do wnętrza konstrukcji. Niektóre stanowiły realne zagrożenie dla pieszych, bo połamane ostre części wystawały poza linię ściany. Uszkodzenie zostało jednak ponownie naprawione.

Tunelem zarządza obecnie miasto

Latem tego roku doszło jednak do kolejnego uszkodzenia. Materiał, który użyto do wykończenia, najwyraźniej okazał się bardzo łatwy do zniszczenia. Po kilku tygodniach w miejsce wyłamanych płyt wstawione zostały nowe, tym razem z innego tworzywa. Wyraźnie odcinają się wyglądem od tych, które zamontowane zostały podczas budowy. Być może braki estetyczne zrekompensuje jednak zwiększona odporność.

Przystanek kolejowy wraz z tunelem wybudowała kolej w ramach przebudowy linii z Widzewa do Łodzi Fabrycznej. Obecnie jednak nie zarządza ona tunelem drogowym. – Zgodnie z porozumieniem zawartym między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Urzędem Miasta Łodzi utrzymanie tunelu pod torami na ul. Niciarnianej wraz z przejściem dla pieszych i infrastrukturą towarzyszącą przy przystanku kolejowym Łódź Niciarniana należy do zakresu obowiązków Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi – powiedział nam Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP PLK. ZDiT nie zajął stanowiska w sprawie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk: Widać już ślad Nowej Bulońskiej wraz z torowiskiem

Przestrzeń

Gdańsk: Widać już ślad Nowej Bulońskiej wraz z torowiskiem

Marek Wałuszko / gdansk.pl 03 grudnia 2018

Parkingowe zmiany w gdańskim porcie

Przestrzeń

Parkingowe zmiany w gdańskim porcie

Aleksander Domański 03 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5