Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Narutowicza – koniec wakacyjnego remontu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
24-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Narutowicza – koniec wakacyjnego remontu
fot. Roman Czubiński
W przyszłą sobotę, zgodnie z planem, autobusy i tramwaje korzystające ze wschodniego odcinka ul. Narutowicza powrócą na stałe trasy. Pracownicy łódzkiego MPK kończą spawanie i szlifowanie szyn oraz rozwieszanie sieci trakcyjnej. Dzięki zmianie technologii osadzenia szyn w płytach betonowych nowe torowisko ma być o wiele odporniejsze na wybrzuszenia szyn pod wpływem gorąca.

– Zakończenie prac planujemy na piątek 31 sierpnia. 1 września przywrócimy ruch tramwajowy, autobusowy oraz indywidualny – zapowiada wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj. Autobusy nocne powrócą na stałą trasę w nocy z soboty na niedzielę (z 1 na 2 września). Według Sobieraja remont udało się przeprowadzić bez większych problemów, podobnie jak w ubiegłym roku na ul. Gdańskiej. – Spodziewamy się, że po wymianie torów odcinek Narutowicza, jedna z tras wyjazdowych z zajezdni Telefoniczna, będzie drożny przez cały czas – dodaje widcedyrektor.

Poliuretan zamiast gumy

Na ostatni tydzień prac ruch został przeniesiony na jezdnię północną. Między Muszyńskiego a Krzywickiego będzie wykonywana ostatnia warstwa nawierzchni. Może tam dojść do punktowych zamknięć krótkookresowych. Otwarto wjazd w ul. Debicha, za to najbliższej nocy zostanie zamknięty dostęp do parkingów przy łączniku tej ulicy z ul. Muszyńskiego.

Przy torowisku trwają prace wykończeniowe. – Kończymy spawanie szyn. Wykonujemy podlewy dwuskładnikową, żywiczną poliuretanową substancją, której zadaniem będzie tłumienie drgań i hałasu – informuje mistrz w Zakładzie Torów i Sieci MPK Łódź Tomasz Gralka. Wypełniacz zespala szynę z betonem. – Jego ważną właściwością fizyczną jest to, że nie zwiększa objętości po zastygnięciu. Szyny nie będą już wyskakiwały z płyt betonowych, tak jak zdarzało się to podczas wysokich temperatur przed remontem – podkreśla fachowiec. Naprężenia będą równomiernie rozchodziły się poprzez połączenie żywicy z betonem. – Jeśli ukończenie toru nastąpi przy odpowiedniej temperaturze (szyna musi mieć ok. 15 stopni), do wyginania się szyn nie ma prawa dojść – zapewnia.

ZTiS remontuje na czas

Oprócz odcinka torowiska w jezdni, wykonanego w technologii płyty węgierskiej, wymieniono tory także na sąsiedniej pętli Radiostacja oraz sieć trakcyjną. Jeden z podtrzymujących ją słupów musiał zostać wymieniony – na razie zastąpił go słup tymczasowy, który będzie można wymienić na stały już po wznowieniu ruchu.

Torowisko po północnej stronie (jazda w kierunku centrum) będzie, tak jak przed remontem, oddzielone od jezdni linią ciągłą. ZDiT nie zdecydował się jednak na zamontowanie separatorów, by nie utrudniać kierowcom wyminięcia w razie potrzeby jadących przy prawej krawędzi jezdni rowerzystów.

Podobnie jak ubiegłoroczny, zbliżony w zakresie remont ul. Gdańskiej, prace na Narutowicza były prowadzone przez Zakład Torów i Sieci łódzkiego MPK. Dlaczego wykonywane przez pracowników przewoźnika remonty, w przeciwieństwie do wielu innych, na ogół się nie opóźniają? – To zasługa dobrej organizacji pracy i opierania się na sprawdzonych podwykonawcach. Weryfikujemy ich kompetencje. Mamy też duże doświadczenie. Przy wykonywaniu własnych prac staramy się jak najściślej trzymać harmonogramu. Materiały są dowożone na plac budowy na bieżąco, by zminimalizować ryzyko kradzieży – wyjaśnia Gralka.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5