Rozpoczęło się układanie pasa autobusowo-tramwajowego między jezdniami al. Śmigłego-Rydza. ZIM podpisał też ową umowę na nadzór autorski nad inwestycją. Przebudowa odcinka al. Piłsudskiego – Przybyszewskiego jest opóźniona o ponad rok.
Według wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Renaty Zatorskiej-Sytyk układanie płyt prefabrykowanych będzie trwało do końca roku. – Trwają intensywne prace przy wykonaniu nasypu drogowego, układaniu maty antywibracyjnej i instalacji oświetlenia. Na placu budowy pracuje obecnie kilkadziesiąt osób. Nie ma zagrożenia dla terminu oddania inwestycji – zapewnia urzędniczka. Wspomniany termin został przesunięty w kilku etapach
łącznie o 14 miesięcy. Powodem były kolejne niespodzianki napotykane na placu budowy (między innymi – zbyt mała nośność gruntu pod torowiskiem), a te z kolei – niedostatecznego przygotowania inwestycji przez ZIM. Zarząd nie wyklucza jednak przyspieszenia nowego terminu – decyzja ma zapaść na wiosnę.
Przed kilkoma dniami ZIM podpisał umowę z nowym wykonawcą nadzoru autorskiego. Poprzednio, właśnie z powodu rosnących opóźnień, z realizowania umowy na jego świadczenie wycofała się firma Progreg (wykonawca i miasto nie porozumieli się co do wynagrodzenia). Nowy przetarg wygrała firma Major 7.
W przyszłym roku będą toczyły się dalsze prace przy budowie wiaduktu wschodniego z jezdnią, torowiska, sieci trakcyjnej i oświetlenia. Po stronie wschodniej powstaną też ciągi pieszo-rowerowe, przeplatające się z odcinkami, na których chodnik i droga dla rowerów będą oddzielone.
Przebudowa al. Śmigłego-Rydza będzie kosztowała 97,27 mln zł. Inwestycja jest częścią dofinansowywanego z funduszy unijnych
programu „Tramwaj dla Łodzi”.