Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź na drodze do wycofania ostatnich autobusów bez niskiej podłogi

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź na drodze do wycofania ostatnich autobusów bez niskiej podłogi
fot. Kasper FiszerAutobus Mercedes Conecto w Łodzi
Zbliża się koniec eksploatacji mercedesów conecto w barwach łódzkiego MPK. Przewoźnik sykcesywnie wycofuje z ruchu kolejne egzemplarze i zapowiada, że wkrótce z łódzkich ulic znikną ostatnie autobusy bez niskiej podłogi. Partię 30 takich wozów zakupiono w 2006 r., gdy miejska spółka wychodziła z głębokiego kryzysu taborowego.

Choć w wielu miastach Polski już od kilku lat sto procent autobusów miejskich to pojazdy niskopodłogowe, w Łodzi w ruchu wciąż pozostają wozy z podłogą na poziomie wyższym. Przy wejściu do wnętrza trzeba więc pokonać schodek. Mowa tu o taborze o wiele młodszym niż wycofane już z eksploatacji ikarusy 280 czy jelcze M11. Bariera do pokonania jest zatem znacznie niższa niż w przypadku konstrukcji z lat 80. XX w. i starszych, ale pozostaje przecież problemem np. dla osób starszych czy dla prowadzących wózki dziecięce.

Ponad połowa conecto nie kursuje już po ulicach Łodzi

Dostarczone w 2006 r. przegubowe mercedesy O345G Conecto określane są mianem średniopodłogowych. MPK kupiło partię 30 takich pojazdów, spośród których większość nie kursuje już po ulicach Łodzi. – Obecnie posiadamy 12 sztuk autobusów tego typu – mówi Piotr Wasiak, specjalista w Dziale Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. W tym roku sprzedany został jeden pojazd – o numerze taborowym 2664.

– Dodatkowo w planach do sprzedaży jest też wóz o numerze bocznym 2651 – zapowiada nasz rozmówca. Potwierdza też, że poza opisywaną partią mercedesów spółka nie dysponuje już innymi autobusami bez niskiej podłogi. Przewoźnik ma już przy tym konkretny plan wycofania z ruchu pozostałych egzemplarzy conecto.

Po kolejnej dużej dostawie przyjdzie czas na kasacje

– Autobusy te zostaną w pełni skasowane po realizacji dostaw obecnie procedowanego przetargu na 51 autobusów – informuje przedstawiciel MPK-Łódź. Przewoźnik chce pozyskać 29 pojazdów 12-metrowych i 22 18-metrowe przegubowce. Swoje oferty złożyły trzy firmy: Solaris, EvoBus i MAN, wszystkie w konsorcjach z instytucjami finansowymi (dostawy zostały zaplanowane w formule najmu długookresowego).

Zakup autobusów bez niskiej podłogi na choćby części długości już w 2006 r. mógł wydawać się kontrowersyjny. Trzeba jednak przypomnieć, że mercedesy conecto były tańsze niż inne pojazdy o podobnej pojemności, a miejski przewoźnik wychodził wówczas z głębokiego kryzysu taborowego. Wprowadzenie do ruchu większej liczby pojazdów mogło być więc traktowane priorytetowo.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij