Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: N9 – weekendowy tramwaj nocny do Konstantynowa

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2016-03-03 12:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: N9 – weekendowy tramwaj nocny do Konstantynowa
fot. Kasper FiszerTrójkąt przy pl. Wolności w Konstantynowie
W najbliższy piątek zacznie działać nocna linia tramwajowa łącząca Łódź z pobliskim Konstantynowem. Nocną komunikację między oboma miastami zapewnią dwie pary kursów, realizowane w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę. Godziny odjazdu z Łodzi to 0:30 i 2:30.

Czy pasażerowie zapełnią dwa wagony?

Czas przejazdu wynosi 41 minut z Łodzi do Konstantynowa i 43 w przeciwnym kierunku. Z trójkąta manewrowego przy Placu Wolności w Konstantynowie (odjazdy o 1.47 i 3.14; drugi z nich to kurs zjazdowy do zajezdni Telefoniczna) tramwaj dojedzie do skrzyżowania Legionów – al. Włókniarzy, by dotrzeć przez Zieloną i al. Kościuszki (obok centralnego przystanku przesiadkowego autobusów nocnych) do przystanku Piotrkowska Centrum. N9 będzie pierwszą linią wykorzystująca w planowym ruchu pętlę uliczną Kościuszki – Żwirki – Piotrkowska. Na linii ma obowiązywać normalna taryfa biletowa lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi.

Trasa będzie obsługiwana wagonami 805Na na razie w trakcji podwójnej. W razie niskiej frekwencji łódzkie MPK zastrzega sobie możliwość zastąpienia składu pojedynczym wagonem tego typu.

Zadecydowali mieszkańcy

Źródłem finansowania linii będzie budżet Konstantynowa Łódzkiego. Za takim rozwiązaniem opowiedzieli się mieszkańcy podłódzkiego miasteczka w głosowaniu do pierwszej edycji tamtejszego budżetu partycypacyjnego. – Mieszkańcom zależało na nocnym połączeniu z Łodzią. Oprócz niego do realizacji zakwalifikowało się jeszcze tylko sześć projektów – mówi burmistrz Konstantynowa Henryk Brzyszcz. Koszt funkcjonowania nocnego tramwaju do końca roku ma wynieść około 12 tysięcy złotych. Niewykluczone, że – jeśli połączenie będzie cieszyło się dużym zainteresowaniem – od 2017 r. będzie finansowane nadal, ale już z pominięciem procedury głosowania mieszkańców.

Warto zaznaczyć, że do tej pory Konstantynów w ogóle nie miał nocnego połączenia transportem publicznym ze stolicą aglomeracji. Połączenia takie mają natomiast Zgierz i Ozorków (nocne kursy tramwajowej linii 46) oraz Pabianice i Aleksandrów Łódzki (autobusy). O skomplikowanej historii nocnych połączeń tramwajowych w aglomeracji w ostatnich kilkunastu latach pisaliśmy już na naszych łamach.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Ruszył nocny tramwaj do Konstantynowa

Komunikacja

Łódź: Ruszył nocny tramwaj do Konstantynowa

Kasper Fiszer 07 marca 2016

Pabianice: Ruszy nocny autobus, przygotowują remont tramwajów

Komunikacja

Pabianice: Ruszy nocny autobus, przygotowują remont tramwajów

Kasper Fiszer 14 stycznia 2015

Łódź: Nocny tramwaj co kilka lat od nowa

Komunikacja

Łódź: Nocny tramwaj co kilka lat od nowa

Kasper Fiszer 23 maja 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5