Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: MPK zbuduje nowy pług tramwajowy. Plany taborowe na 2021 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-02-05 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: MPK zbuduje nowy pług tramwajowy. Plany taborowe na 2021 r.
fot. Kasper FiszerWagony 805Na w Łodzi
Łódzkie MPK zamierza zmodernizować w tym roku dziewięć niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Nie będzie już natomiast przebudów pojazdów serii 805Na – z jednym wyjątkiem. Na bazie takiego tramwaju miejski przewoźnik zbuduje pług odśnieżny.

Najważniejszą zmianą w parku taborowym MPK-Łódź w 2020 r. była kontynuacja dostaw wagonów typu NF6D sprowadzanych jako używane z niemieckiego Bochum. Pozwoliło to na znaczne zwiększenie udziału tramwajów niskopodłogowych, a tym samym poprawiło dostępność komunikacji miejskiej. W 2021 r. przewoźnik nie spodziewa się dostaw ani pojazdów fabrycznie nowych, ani używanych. Nie oznacza to jednak, że w parku miejskiej spółki nie zajdą istotne zmiany.

Kolejne 805Na do kasacji

– Planowane są kasacje taboru i będą dotyczyć głównie wagonów 805Na oraz, jednostkowo, Duewag – mówi Piotr Wasiak z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Proces ten już się rozpoczął, bo kilka dni temu przewoźnik wycofał z ruchu ostatnie dwa egzemplarze modelu GT6 przejęte w 2012 r. od likwidowanego przedsiębiorstwa Tramwaje Podmiejskie. Oba te pojazdy miały 57 lat.

MPK będzie chciało sprzedać wycofywane wozy. – Kasacje polegające na fizycznej likwidacji (pocięciu) tramwajów są rzadkością – poinformował nas przedstawiciel spółki. Należy się jednak spodziewać, że w znacznej większości wagony te będą trafiać do firm zajmujących się złomowaniem i nigdy już nie trafią do ruchu.

Modernizacje wagonów niskopodłogowych

Miejskie przedsiębiorstwo ma też dość szerokie plany modernizacyjne. Kontynuowany ma być proces kompleksowych napraw wagonów Cityrunner dostarczonych w 2002 r. W dziewiętnastym roku eksploatacji taką przebudowę przejść mają trzy egzemplarze. Rozpoczyna się natomiast modernizacja ściąganych w ostatnich latach NF6D, w których dotychczas przeprowadzane były głównie prace umożliwiające ich wykorzystywanie na łódzkiej sieci, a nie unowocześniające te przeszło dwudziestoletnie pojazdy. Zakłady remontowe MPK mają do końca grudnia oddać pięć sztuk niemieckich wagonów.

Zmodernizowany ma być także jeden wagon 122N z 2008 r. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nie będzie natomiast kontynuowany proces modernizacji tramwajów 805Na. – Planowana jest jednak budowa pługu odśnieżnego na bazie takiego wagonu – informuje Piotr Wasiak.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Koniec eksploatacji wagonów GT6. Po trzydziestu latach

Komunikacja

Łódź: Koniec eksploatacji wagonów GT6. Po trzydziestu latach

Kasper Fiszer 28 stycznia 2021

Zgierz złoży wniosek o dofinansowanie remontu linii 45

Komunikacja

Zgierz złoży wniosek o dofinansowanie remontu linii 45

Kasper Fiszer 26 stycznia 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Przestrzeń

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 23 stycznia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5