Ponieważ przebudowa zajezdni Chocianowice ma zbliżać się wreszcie ku końcowi, czas na kolejne inwestycje dotyczące obiektów obsługujących kursy pasażerskie. MPK Łódź rozpoczęło prace modernizacyjne na zajezdni Telefoniczna.
Zakład Eksploatacji Tramwajów nr 1, czyli zajezdnia tramwajowa przy ul. Telefonicznej, to jeden z dwóch czynnych tego typu obiektów w Łodzi. Ten na południu, przy ul. Chocianowickiej jest nadal w przebudowie, chociaż ta – po sporym opóźnieniu – ma być już wreszcie na ukończeniu.
Więcej torów postojowych i nowa dyspozytornia w zajezdni Telefoniczna Jedne z ważniejszych prac, jakie będą prowadzone na zajezdni Telefoniczna, to budowa nowych torów postojowych. Teraz jest ich 28, a docelowo ma powstać 10 dodatkowych torów, które pozwolą pomieścić 30 tramwajów. Na placu budowy trwają aktualnie prace ziemne. Ma to usprawnić – jak tłumaczy łódzki magistrat – manewrowanie wagonami i ułatwią przygotowanie ich do wyjazdu na trasę.
Z kolei prace rozbiórkowe prowadzone są przy dawnym budynku administracyjnym przy od strony ul. Telefonicznej, który od wielu lat nie jest już wykorzystywany przez spółkę. Urząd Miasta Łodzi informuje także, że kolejnym ważnym elementem prac remontowych będzie budowa nowej dyspozytorni wraz z pomieszczeniami socjalnymi dla motorniczych. Oznacza to wyprowadzkę z centralnej części budynku łączącej hale techniczno-postojowe.

Fot. Urząd Miasta Łodzi | Na 10 torach postojowych znajdzie miejsce 30 tramwajów
Dotychczasowe wnętrza zostaną wyremontowane i przeznaczone na potrzeby Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK Łódź, który stale się rozwija. Warto wspomnieć, że każdy ostatni zakup autobusów spalinowych zakładał przeznaczenie jednego pojazdu do nauki jazdy. Dodatkowo OSK zyska także plac manewrowy do nauki przyszłych kierowców miejskich autobusów.
– Prace będziemy chcieli zakończyć do końca przyszłego roku – przekazał "Transportowi Publicznemu" Piotr Wasiak, rzecznik MPK Łódź. Szacowany koszt inwestycji wyniesie 27 milionów złotych.
Mała farma fotowoltaiczna do zasilania zajezdni MPK ŁódźW ramach prowadzonej inwestycji, na zajezdni zastosowane zostaną ekologiczne źródła energii. Chodzi o montaż paneli fotowoltaicznych, z których prąd będzie zasilał częściowo pracującą praktycznie przez całą dobę zajezdnię.
Jesienią tego roku otwarty zostanie nowoczesny Zakład Techniki MPK Łódź, który powstał w miejscu dawnej zajezdni na Helenówku. W minionych latach przebudowane zostały zajezdnie autobusowe Nowe Sady (Zakład Eksploatacji Autobusów nr 2) oraz Limanowskiego (Zakład Eksploatacji Autobusów nr 1). Na tej ostatniej swoją siedzibę znalazł Zakład Przewozu Osób Niepełnosprawnych.