Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: MPK wycofuje ostatnie autobusy bez niskiej podłogi [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: MPK wycofuje ostatnie autobusy bez niskiej podłogi [aktualizacja]
fot. Roman Czubiński, 2007 r.Mercedes O345G Conecto po roku eksploatacji w MPK
Na liniach MPK Łódź od jutra będą kursowały wyłącznie autobusy niskopodłogowe. Dziś ostatni dzień kursowania wysokopodłogowych Mercedesów O345G Conecto. Na razie nie wiadomo, jaki będzie dalszy los wycofanych po przeszło 15 latach służby pojazdów.

Według planu ostatnim w historii autobusem wysokopodłogowym obsługującym regularną linię w Łodzi miał być Mercedes Conecto o numerze taborowym 2661. Skierowano go na poranną brygadę nr 4 na linii W, dowożącej pracowników do strefy przemysłowej na Dąbrowie (w ostatnim czasie właśnie w tym rejonie najłatwiej było spotkać autobus miejski bez niskiej podłogi). Później okazało się jednak, że zajezdnia Nowe Sady musiała wystawić na linię także dwa inne egzemplarze tego typu, w tym jeden – na brygadę całodobową.

30 Mercedesów O345G Conecto debiutowało na liniach łódzkiego MPK na początku września roku 2006. Wszystkie stacjonowały w zajezdni Nowe Sady. Ich zakup był częścią szerszego procesu odnowy taboru, mającego przynieść odbicie od dna po zapaści lat 2003-2005. Już wtedy mocno krytykowano jednak decyzję o wyborze autobusów pozbawionych jednego choćby wejścia bez stopni w drzwiach. Poza tym mankamentem pojazdy dobrze sprawdziły się jednak w MPK. Szczególnie chętnie kierowano je do obsługi linii, będących wcześniej domeną Ikarusów 280: o dużych potokach pasażerskich, w tym – zastępczych za tramwaje, oraz przebiegających po drogach w złym stanie.

MPK nigdy później nie kupiło już żadnego pojazdu bez niskiej podłogi (choć jeszcze na początku 2007 r. testowało Conecto w wersji jednoczłonowej). Przewoźnik zapowiadał zakończenie eksploatacji autobusów wysokopodłogowych (zwanych też średniopodłogowymi) od dawna. W miarę naturalnego zużywania się, a z drugiej strony – dostaw nowszych typów autobusów, Mercedesy Conecto były stopniowo wycofywane z ruchu. Duża ich część została odstawiona i sprzedana w roku 2019, po dostawie Solarisów Urbino 18 czwartej generacji. Teraz do ostatecznego końca serii przyczyniła się kolejna dostawa przegubowców produkcji Solarisa.

Wysłaliśmy do łódzkiego MPK pytania w sprawie przyszłości ostatnich O345G Conecto. - Autobusy wycofane z eksploatacji zostaną wystawione na sprzedaż. Standardowo na stronie internetowej Spółki zostanie umieszczone ogłoszenie z wyborem najkorzystniejszej oferty. Nie planujemy zachować żadnego egzemplarza w celach muzealnych - odpisała rzecznik Agnieszka Magnuszewska.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij